کد خبر: 9373
A
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با دیده بان ایران:

وزارت ارشاد باید از رواج هرگونه بی اخلاقی‌ در فضای مجازی جلوگیری کند

عبدالرضا عزیزی: نباید عده‌ای با سوءاستفاده از فضای مجازی دست به تخریب و زیرسوال بردن آبروی افراد بزنند و باید قوه قضائیه سرورها را از داخل مدیریت کند تا اخباری که غیر واقعی هستند را به دلیل دیده شدن کانالشان منتشر نکنند

وزارت ارشاد باید از رواج هرگونه بی اخلاقی‌ در فضای مجازی جلوگیری کند

عبدالرضا عزیزی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس درباره لزوم صدور مجوز برای کانال‌های دارای بیش از ۵۰۰۰ عضو به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران گفت: موضوعی که در شورای عالی فضای مجازی مورد بحث قرار گرفته، پیشنهاد ساماندهی کانال‌های با بیش از ۵۰۰۰ عضو بود به این صورت که  این فعالان شبکه‌های اجتماعی یا همان «ادمین» های این کانال ها باید از یک مرجع مشخص مجوز فعالیت بگیرند. 

عزیزی با اشاره به اینکه صاحبان این کانال های تلگرامی کسب درآمد می کنند، خاطر نشان کرد: این کانال ها به دلیل نوع فعالیت اقتصادی که دارند و همچنین کسب درآمدهای آنچنانی باید ساماندهی شده و تحت کنترل قرار گیرند.

وی همچنین اظهار کرد: افرادی که در کانال های شبکه های مجازی مشغول فعالیت هستند باید از طریق سازمان شورای عالی مجازی مجوز دریافت کنند که اگر نوجوانی وارد یکی از این کانال های تلگرامی شد، خانواده ها نگران اینکه فرزندانشان دراین کانال ها با چه عکس هایی مواجه می شود را نداشته باشند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: وزارت ارشاد در همین راستا ورود پیدا کرده و امیدواریم از هرگونه بی اخلاقی‌ در فضای مجازی جلوگیری شود.

وی با اشاره به کنترل فعالیت افراد در فضای مجازی ازجمله کانال‌های تلگرامی اظهار کرد: نباید عده‌ای با سوءاستفاده از فضای مجازی دست به تخریب و زیرسوال بردن آبروی افراد بزنند و باید قوه قضائیه  سرورها را از داخل مدیریت کند تا اخباری که غیر واقعی هستند را به دلیل دیده شدن کانالشان منتشر نکنند.

عزیزی افزود: باید جلو سوءاستفاده برخی از افراد سودجو در فضای مجازی گرفته شود و با تعیین چارچوب‌هایی ضمن ایجاد فضای انتقادآمیز مانع از سوءاستفاده افراد در شبکه‌های اجتماعی شویم و در زمینه صدور مجوز برای کانال‌های تلگرامی و سایر فضاهای مجازی فرصت سوءاستفاده را از افراد می گیرد و باید از فضای مجازی استفاده بهینه شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: همه گروه های سنی باید طرز درست استفاده کردن از صفحه های مجازی را بدانند و به نظر من مخاطبی که در اینترنت به دنبال  جستجو مطلبی می گردد، نباید با عکس، فیلم و اخبار غیر واقعی روبه رو شود و اگر این کانال ها مجوز داشته باشند با اینگونه مشکلات مواجه نخواهیم شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر