کد خبر: 9384
A
استاندار کردستان در گفت و گو با دیده بان ایران:

شناسایی 140 تا 150 کودک کار خیابانی در استان کردستان/ مکانی برای نگهداری کودکان کار نداریم/ 538 نفر مبتلا به ایدز در استان شناسایی شده اند/ از هر 10 کودک خیابانی در استان کردستان 3 کودک به مواد مخدر اعتیاد دارند

عبدالمحمد زاهدی: کودکان کار توسط سازمان بهزیستی و کمیته امداد استان کردستان تحت پوشش قرار می گیرند و برای افرادی که سرپرست خانواده ای نداشته باشند، حامی پیدا می کنند. درحال حاضر مکانی برای نگهداری این کودکان در استان کردستان نداریم.

شناسایی 140 تا 150 کودک کار خیابانی در استان کردستان/ مکانی برای نگهداری کودکان کار نداریم/ 538 نفر مبتلا به ایدز در استان شناسایی شده اند/ از هر 10 کودک خیابانی در استان کردستان 3 کودک به مواد مخدر اعتیاد دارند

عبدالمحمد زاهدی استاندار کردستان درخصوص مشکلات بیکاری و عدم درآمد کافی شهروندان استان کردستان به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران گفت: طبیعتا در بعضی خانواده ها به دلیل عدم درآمد کافی، فرزندانشان هم مجبور به کار کردن از سنین کودکی می شوند. بعضی از کودکان بد سرپرست یا بی سرپرست هستند و خانواده ها این کودکان را به کسب درآمد ترغیب می کنند.

زاهدی با اشاره به آخرین آمار به دست آمده از کودکان کار استان کردستان اظهار کرد: در این استان 140 تا 150 کودک کار خیابانی شناسایی شده است که طی چند سال گذشته  اقداماتی را برای ساماندهی این کودکان انجام داده ایم.

وی تصریح کرد: کودکان کار توسط سازمان بهزیستی و کمیته امداد استان کردستان تحت پوشش این سازمان ها قرار می گیرند و برای افرادی که سرپرست خانواده ای نداشته باشند، حامی پیدا می کنند که متاسفانه به دلیل برخی کمبودها درحال حاضر مکانی برای نگهداری این کودکان در استان کردستان نداریم.

زاهدی خاطر نشان کرد: رنج سنی کودکان کار خیابانی در کردستان از 8 تا 18 سال است و همواره این کودکان مورد سوءاستفاده برخی افراد از جمله سوءاستفاده جنسی قرار می‌گیرند و در همین رابطه سال گذشته یک باند سوءاستفاده از کودکان کار خیابانی در سنندج که 8 کودک عضو داشت با همکاری دادگستری استان شناسایی شد.

وی ادامه داد: 60 درصد از کودکان براثر مشکلات مالی، 20 درصد برای پر کردن اوقات فراغت و 20 درصد هم به اجبار خانواده ها مجبور به کار کردن از سنین کم می شوند. 

استاندار کردستان با اشاره به کودکان کار خیابانی این استان که به مواد مخدر اعتیاد دارند، خاطر نشان کرد: از هر 10 کودک خیابانی در استان کردستان 3 کودک به مواد مخدر اعتیاد دارند.

1

زاهدی با اشاره به شهروندان استان کردستان که به ایدز مبتلا هستند، تصریح کرد: در این استان 538 نفر مبتلا به ایدز شناسایی شده است و 3/1 این بیماران در حدود 165 نفر تحت درمان هستند و تعدادی هم ممکن است که به بیماری HIV مبتلا باشند که خودشان هم از بیماری خود اطلاع نداشته باشند ولی برای میزان آمار افراد شناسایی شده به بیماری ایدز، باید تعداد افراد شناسایی شده را ضربدر 3.5 کنیم تا تعداد دقیق افراد مبتلا به بیماری ایدز به واقعیت نزدیک شود.

استاندار کردستان اضافه کرد: وزارت بهداشت و درمان افرد شناسایی شده ای را که مبتلا به بیماری ایدزهستند را تحت درمان قرار داده و به تدریج آموزش های لازم را به این افراد می دهند.

2

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر