کد خبر: 9581
A
مدیرعامل مؤسسه‌ی رسانه‌های تصویری:

تنها یکصد دستگاه سینمای سیار در کشور ساخته شده است/ در شهرهایی این دستگاه‌ها را نصب خواهیم کرد که سینما ندارند

سید مصطفی ابطحی با بیان اینکه دستگاه‌های «سینمای سیار» از طریق مهندسی معکوس در کشور ساخته شده است، درباره‌ی وجود متقاضی برای خرید این دستگاه‌ها گفت: ما ۱۰۰ دستگاه سینمای سیار داریم اما الان برای هزار دستگاه متقاضی وجود دارد.

تنها یکصد دستگاه سینمای سیار در کشور ساخته شده است/ در شهرهایی این دستگاه‌ها را نصب خواهیم کرد که سینما ندارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ سید مصطفی ابطحی در خصوص ساخت دستگاه سینمای سیار در کشور، با بیان اینکه این دستگاه‌ها کار سینما را می‌کند و می‌توانند فیلم‌های روز سینمای ملی را اکران کنند در این باره اظهار کرد: این دستگاه‌ها بر اساس مدل چینی که وارد کشور شد مهندسی معکوس شده و نخواستیم آن را  از چین وارد کنیم چون هم کیفیت دستگاه‌ها پایین بود و هم نرم افزار و سخت افزار آن متعلق به دو شرکت مختلف بود. بنابر این دستگاهی را در ایران توسط یک شرکت دانش بنیان طراحی کردیم و ساختیم که به مراتب قوی‌تر، باکیفیت‌تر و محکم‌تر است و بر اساس نیاز خودمان طراحی شده است.

او با اشاره به اینکه این دستگاه‌ها مجهز به قفل‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری هستند درباره‌ی مدیریت سینماهای سیار نیز خاطرنشان کرد: سرورهای مرکزی این دستگاه‌ها در مؤسسه‌ی رسانه‌ها تصویری مستقر شده است و افراد (صاحبان فیلم‌ها) هاردهای خودشان را به مؤسسه می‌دهند و محتوای آنها روی سرورها بارگذاری می‌شود. سپس فیلم‌ها روی حافظه‌ی دستگاه بارگذاری می‌شود و آن دستگاه در هر شهری که برود کار می‌کند و ما در مانیتورهای مؤسسه می‌بینیم که چه دستگاهی چه فیلم‌هایی را چه مدت، چندبار و کجا اکران کرده ‌است. 

ابطحی درخصوص راه‌کارهای جلوگیری از کپی و سرقت آثار از حافظه‌ی این دستگاه‌ها نیز گفت: با وجود قفل‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری، این دستگاه‌ها امنیت کاملی دارند و امکان دسترسی به محتوای حافظه وجود ندارد و اگر درِ دستکاه باز شود، دستگاه به مرکز اخطاری می‌دهد و ما از مرکز محتوای دستگاه را پاک می‌کنیم تا امکان کپی آثار از بین برود. 

مدیرعامل مؤسسه‌ی رسانه‌های تصویری درباره‌ی واگذاری سینماهای سیار به بخش خصوصی نیز اشاره کرد و گفت: ما تولیدکننده‌ی این دستگاه‌ها هستیم و اداره‌ی آنها را به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم. ما معتقدیم باید هدف‌گذاری و سیاستگذاری کنیم ولی اجرا با بخش خصوصی باشد؛ این دستگاه‌ها را به بخش خصوصی واگذار می‌کنیم اما نظارت و هدایت آنها با ما خواهد بود. بخش خصوصی هم اعلام آمادگی کرده و ما این دستکاه‌ها را بصورت اجاره به شرط تملیک واگذار می‌کنیم. 

او درباره‌ی وجود متقاضی برای خرید این دستگاه‌ها خاطر نشان کرد: ما صد دستگاه سینمای سیار داریم؛ در حال حاضر برای هزار دستگاه متقاضی وجود دارد و ما هم بر اساس مصلحت‌های مؤسسه و سازمان سینمایی متقاضیان را انتخاب می‌کنیم. 

ابطحی درخصوص تجربه‌ی اخیر استفاده از سینماهای سیار در جشنواره‌ی یاس و نحوه‌ی توزیع این دستگاه‌ها در سطح کشور نیز اظهار کرد: در ایام برگزاری جشنواره‌ی یاس، موقتاً ۱۰ دستگاه سینمای سیار در این شهر نصب شد و مردمی که در شهر محل سکونتشان تاکنون به سینما نرفته بودند پایشان به سینما باز شد؛ در پایان جشنواره نیز این دستگاه‌ها جمع‌آوری شدند. از آنجا که فعلاً تنها یکصد دستگاه سینمای سیار در کشور ساخته شده است، این تعداد باید عادلانه در شهرهای کشور توزیع شود در شهرهایی این دستگاه‌ها را نصب خواهیم کرد که سینما ندارند؛ بنابراین مثلاً ممکن است به استان مازندران کمتر از ۱۰ دستگاه برسد. 

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر