کد خبر: 9836
A

واعظی: سیم‌کارتهای بی هویت از نهم دیماه یک طرفه می‌شوند

وزیر ارتباطات با بیان اینکه مالکان سیم کارت هایی که هنوز هویتشان را ثبت نکرده اند تا نهم دیماه برای ثبت آن فرصت دارند گفت: طی نزدیک به سه هفته گذشته بیش از چهار میلیون سی کارت تعیین هویت شده است که برای مشارکت مالکان نزدیک به 6 میلیون سیم کارت دیگر خوش بین هستم.

واعظی: سیم‌کارتهای بی هویت از نهم دیماه یک طرفه می‌شوند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمود واعظی درباره آخرین وضعیت ثبت اطلاعات سیم کارتهای بدون هویت گفت: در همه دنیا هر کسی از هر خدمتی استفاده می کند هویتش معلوم است چه مالک سیم کارت، تلفن و یا دریافت کننده خدمتی باشد اما از آنجاکه در گذشته این موضوع ساماندهی نشده بود و سیم کارتها بدون حساب و کتاب فروخته می شد، از این سیم کارتهای بدون هویت خلافهایی قابل توجهی چون قاچاق و مزاحمت هایی انجام شده بود.  

وی با اشاره به اینکه از یکسال قبل تلاش کردیم تا ثبت هویت ها را ساماندهی کنیم، افزود: حدود ۵۰ میلیون سیم کارت ساماندهی شد و نزدیک به ۱۰ میلیون سیم کارت باقی ماند که بیشتر از آن کسانی بود که بیش از ۲۰ تا ۳۰ سیم کارت به اسم شان بود و آنها نمی آمدند برای ثبت هویتشان. بنابراین موضوع در شورای عالی فضای مجازی مطرح شد که یکماه فرصت دادند برای ثبت اطلاعات هویت مالکان سیم کارتها که از طریق همان شماره ها با پیامک اطلاع رسانی کردیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تاکنون طی نزدیک به سه هفته گذشته مالکان بیش از ۴ میلیون سیم کارت اطلاعاتشان را ثبت کرده اند، اظهار کرد: در واقع فقط می خواهیم بدانیم که سیم کارتها متعلق به چه افرادی هستند که مردم از آن استقبال کردند و تا نهم دی ماه برای ثبت اطلاعات مالکان سیم کارت های بی هویت زمان باقی است.

وزیر کابینه دولت یازدهم با اظهار خوشبینی نسبت به همکاری نزدیک به ۶ میلیون مالک سیم کارت باقی مانده برای مشارکت تصریح کرد: بعد از اتمام این مدت برای مدتی سیمک ارت های بی هویت را یک طرفه می کنیم اما مالکیت این سیم کارتها از میان نمی رود و تنها ارتباط آنها قطع می شود تا زمانیکه هویت و اسناد آنها ثبت شود.

او که امروز در حاشیه آیین رونمایی از تمبر یادبود سردار سرافراز سرلشکر پاسدار شهید حسین همدانی و تجلیل از خانواده های معظم شهدای مدافعان حرم در جمع خبرنگاران سخن میگفت، پیرامون برگزاری آیین رونمایی از تمبر یادبود شهید سردار همدانی و تجلیل از خانواده شهدای حرم در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطر نشان کرد: فکر می کنیم که اگر قرار است این نظام استوار بماند در هیچ زمانی نمی توانیم راه، فداکاری، ایثارگری، آرمان ها و اندیشه های شهدا برای ما زنده نماند.

وی ادامه داد: به همین جهت در طول سال چندین برنامه داریم تا این اندیشه بین جوان ها زنده ماند و بین ما که این دوران را دیدیم، یادآوری باشد تا فراموش نکنیم که اگر امروز ما هستیم و این نظام برقرار است و امنیت در کشور حکمفرماست بخاطر همین اندیشه هاست که که می تواند ما را نگه دارد.

واعظی با تاکید بر ضرورت حفظ روحیه جهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در داخل وزارت ارتباطات و شرکت های تابعه فکر می کنم همواره روحیه جهادی و روحیه بسیجی وجود داشته باشد تا ما بتوانیم به آرمان های بلند انقلاب در این حوزه برسیم.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر