کد خبر: 9867
A
نماینده ولی‌فقیه در حج و زیارت:

از رفتن اوحدی متاثر شدم / تلاش برای فراهم کردن مقدمات حج و عمره

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر در عین اعلام نارضایتی از رفتن رئیس سازمان حج و زیارت، از تلاش برای فراهم کردن مقدمات حج و عمره خبر داد و گفت: امیدواریم این‌بار شرایط ما را بپذیرند، ما همچون گذشته به عنوان کشوری که زیباترین و موفق‌ترین حج را انجام می‌داد، این مسیر را فعال کنیم.

از رفتن اوحدی متاثر شدم / تلاش برای فراهم کردن مقدمات حج و عمره

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر در مراسم معارفه سرپرست سازمان حج زیارت و تکریم رییس پیشین اظهار کرد: از رفتن آقای اوحدی متاثر شدم و از این تصمیم راضی نبودم. دوست نداشتم تا زمانی که بنده در این منصب هستم، ایشان از اینجا برود. این کم توفیقی ما بود.

وی اضافه کرد:‌ البته آن زمان که آقای جهانگیری حکم آقای اوحدی را به عنوان مشاور در امور اقتصادی عراق ابلاغ کردند، در تهران نبودم. ایشان هم زود بله را گفتند.

وی سپس با مزاح خطاب به سعید اوحدی گفت: معمولا رسم بر این است که وقتی بله می‌خواهند بگیرند 3 ،4 بار طول می‌دهند، ولی شما زود بله را گفتید.

وی در ادامه سخنانش اظهار کرد: این مسئولیت‌ها امانت الهی است که به ما و شما واگذار می‌شود. هر کدام از ما بتوانیم به خوبی از عهده انجام وظایف برآییم، هم محب را در دل‌ها به جا خواهیم گذاشت و هم رضایت خداوند، بخصوص در حوزه حج و زیارت که یک کار دلی، ارزشی و دینی است.

او سپس با اعلام رضایت از دوران همکاری با اوحدی به عنوان رییس سازمان حج و زیارت گفت:‌ همان روزهای  اول همکاری درباره تفاوت نرخ ارز و تحمیل این هزینه به زائران با ایشان مذاکره کردم که پس از پیگیری‌ها این مابه تفاوت به مردم بازگردانده شد. اثر این اقدام آن بود که خیلی‌ها متوجه‌ شدند اینجا کسی دنبال سودجویی نیست.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین به حل مشکل حقوق کارکنان این سازمان در دوران ریاست اوحدی اشاره کرد و افزود: در این مدت با وحدت و یکپارچگی بین بعثه و سازمان حج و زیارت خدمات بهتری به زائران ارائه شد و انسجامی بین این دو بخش بوجود آمد.

کاهش نرخ سفر حج و حذف هزینه‌های زائد از این سفر از دیگر مواردی بود که قاضی عسکر حاصل تلاش اوحدی در دوران  ریاست سازمان حج و زیارت دانست.

وی در ادامه سخنانش خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کرد که مشکل دفاتر خدمات زیارتی که پس از تعلیق حج و عمره دچار افت اقتصادی شده‌اند، از طریق نهادهای زیرصلاح رسیدگی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی‌عسکر افزود: این مجموعه که با سازمان حج و زیارت همکاری می‌کند مظلوم واقع شده‌اند. اگر قرار است با شورای عالی حج و یا هر نهاد دیگری تشکیل جلسه دهیم تا این مسئله حل شود، حتما این‌کار را سریعا انجام دهید؛ چرا که در این میان آزادبرها نیز برای ما و زائران مشکل درست کرده‌اند. من همین امروز گزارشی در این مورد داشته‌ام. در اربعین نیز شاهد بوده‌ایم که یک میلیون نفر خارج از سامانه ویزا گرفتند و بعد هم با آن وضعیت به مرزها رفتند و اتفاقاتی که نباید رخ داد. 

قاضی عسکر گفت:‌ وقتی مجموعه‌ ساماندهی شده وجود دارد، اجازه دهید آنها مدیریت کنند.


منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر