کد خبر: 9919
A

کاهش ۷ درجه‌ای دما در برخی نقاط کشور/ ادامه بارش‌ها طی امروز و فردا

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور در روز جاری و روند بارش باران وبرف در نقاط مختلف کشور، از کاهش 7 درجه‌ای دما در شمال شرق کشور در این روز خبر داد.

کاهش ۷ درجه‌ای دما در برخی نقاط کشور/ ادامه بارش‌ها طی امروز و فردا

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، احد وظیفه گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، تا ظهر سه‌شنبه 7 دی، در مناطقی از جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و به طور پراکنده بخش‌هایی از شمال شرق بارش باران در نقاط سردسیر بارش برف و در مناطق جنوبی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از بعدازظهر روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی دیگری به کشور، بارش برف و باران و وزش باد در استان‌های واقع در غرب، برخی نقاط شمال غرب و جنوب غرب، مرکز، دامنه‌های رشته کوه البرز و بخش‌هایی از شمال شرق رخ خواهد داد که در استان‌های جنوبی با رعد و برق نیز همراه خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: روز چهارشنبه 8 دی، به‌تدریج از میزان بارش در شمال غرب و غرب کاسته شده و این سامانه در بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌هایی از البرز مرکزی و شرقی و شمال شرق فعال بوده و در اواخر این روز از کشور خارج می‌شود.

جو پایدار کشور در روز پنجشنبه

وظیفه با اشاره به اینکه روز پنجشنبه 9 دی، در غالب مناطق کشور جوی نسبتا آرام حاکم خواهد بود افزود: روز سه شنبه کاهش نسبی دما بین 4 تا 7 درجه در شمال شرق رخ خواهد داد همچنین روز چهارشنبه وزش باد نسبتا شدید در نواحی مرکز، شمال شرق و شرق کشور پیش بینی می‌شود.

تداوم باران در تهران

وی در پایان با اشاره به وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا چهارشنبه نیمه ابری، همراه با بارش باران و مه صبحگاهی، در بعد از ظهر کاهش ابر و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای 7 و 4 درجه سانتیگراد و در روز پنجشنبه نیز کمی ابری همراه با غبار صبحگاهی با بیشینه و کمینه دمای 9 و یک درجه سانتیگراد پیش بینی می‌شود.


منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر