کد خبر: 9933
A

متهم جنایت فهرج کرمان اظهار ندامت نکرده است

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه بازپرسی از متهم پرونده قتل فجیع در جهان آباد فهرج در دست انجام است گفت: متهم هنوز از این جنایت، اظهار ندامت نکرده است.

متهم جنایت فهرج کرمان اظهار ندامت نکرده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، یدالله موحد روز سه شنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان افزود: متهم پرونده قتل فجیع در جهان آباد از توابه شهرستان فهرج، قبلا به اتهام قدرت نمایی با چاقو به زندان رفته و در قاچاق اتباع بیگانه نیز سوابقی داشته است.

وی با اشاره به جنایت هولناکی که در روستای جهان آباد شهرستان فهرج رخ داد افزود: هیچ مجموعه ای نمی تواند خود را مبرا از مسئولیت در این اتفاقات بداند و باید تدبر و تفکر کرد که هر کدام از دستگاه ها چه نقشی در این جنایت دارند؟ آیا می شد که از بروز چنین حوادثی پیشگیری کرد؟

موحد گفت: آیا این رخداد هولناک نباید ما را به فکر وا دارد؟ آیا نباید کاری کنیم که از بروز چنین حوادثی در آینده جلوگیری شود؟

وی اظهار کرد: آیا نمی شود اینگونه افراد را شناسایی کرده و با کارهای پیشگیرانه از بروز این حوادث جلوگیری کنیم؟

موحد یادآور شد: یک روز، باندهای اراذل و اوباش آسایش مردم استان را از بین برده بودند که با تشکیل کمیته ای، کارهای مربوطه با دخالت همه مجموعه ها انجام شد و امروز می بینیم که جامعه چه وضعیتی دارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان ادامه داد: برخی افراد دارای ظرفیت جنایی بالا را در جامعه می شناسیم و سوابق زندگی آنها نشان می دهد که این افراد باید مورد برنامه های پیشگیرانه قرار گیرند تا از بروز چنین حوادثی جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه وقتی سلاح به وفور در اختیار مردم است برای پیشگیری از این امر و آگاه سازی جامعه چه کرده ایم؟ ادامه داد: مردم باید بداند که اگر سلاحی در یک روستا باشد تهدید جدی برای همه افراد است.

این مقام قضایی اظهار کرد: بلافاصله بعد از وقوع این حادثه در فهرج همه مسئولان امنیتی، قضایی و انتظامی در صحنه حضور داشتند و در اسرع وقت ضمن دستگیری فرد قاتل که از استان خارج شده بود، کارهای بعدی نیز انجام شد.

وی تصریح کرد: خانواده مقتولان این حادثه صبورانه همکاری خوبی با نیرو های انتظامی و امنیتتی داشتند و مردم این شهرستان ها و مردم سیستان و بلوچستان نیز کمک موثری در این زمینه کردند.

موحد اظهار کرد: نباید همیشه منتظر بود تا حادثه ای رخ دهد و بعد با آن مقابله کنیم بلکه باید با تجمیع امکانات و اندیشه ها از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنیم.

به گفته وی امروز همه نهادهای مربوطه باید برای مطالعه و ریشه یابی چنین موضوعاتی وارد عمل شوند.

موحد همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات سال 96 گفت: باید با پیش بینی های همه جانبه، زمینه ای را ایجاد کرد که مشارکت مردم در انتخابات در فضایی امن و آرام انجام شود و تدوین کتابچه 'در مسیر انتخابات' کاری ارزشمند است که جای تقدیر دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: 9 دی در تاریخ انقلاب اسلامی به عنوان یک نقطه عطف تثبیت شده و نمادی از اقتدار ملی، بصیرت و ولایت مداری ماست.

موحد تصریح کرد: 9 دی نشان داد که این ملت در همه کوران حوادث، آشوب ها و فتنه ها پشتیبانی خود از را نظام، انقلاب و رهبری نشان داده اند و نباید در هیچ زمانی این حماسه ملی را فراموش کرد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان نیز گفت: رئیس اتاق اصناف کرمان به عنوان عضو مدعو در شورای پیشگیری از وقوع جرم شرکت کند.

محمدباقر اسلامی افزود: پایش حضور اتباع بیگانه در میدان تره بار کرمان انجام شد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی اضافه کرد: مصوبه جمع آوری محکومان متواری در استان کرمان بویژه در جرم سرقت در حال اجراست و نیروهای انتظامی و امنیتی با محوریت دادستان ها اقدام کرده و میزان دستگیری ها هم از سوی نیروی انتظامی اعلام شده است.

اسلامی با اشاره به انتخابات سال 96 نیز گفت: دستگاه قضایی اقداماتی را در پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی انجام خواهد داد.

وی تصریح کرد: کتابچه در مسیر انتخابات از سوی معاونت اجتماعی دادگستری کل استان کرمان تدوین شده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان نیز گفت: در سال جاری سه هزار و 393 دقیقه برنامه در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در صدا و سیما پخش شده است.

احمدعلی رمضانی افزود: یکی از سرفصل های برنامه ریزی صدا و سیما مربوط به آسیب های اجتماعی است. نیروهای صدا، سیما و خبر را مکلف کرده ایم که به صورت ماهانه فعالیت های انجام شده در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی را گزارش دهند.

عصر پنجشنبه دوم دی سال جاری جوانی 26 ساله و دارای سابقه کیفری در روستای جهان آباد از توابع شهرستان فهرج به دلیل اختلافات خانوادگی ریشه داری که از یک سال و نیم قبل با خانواده همسر خود داشته، اقدام به تیراندازی در منزل همسرش کرد.

وی در نهایت 10 نفر از اهالی خانواده همسر و همسایگان آنها را که در منزل این خانواده حضور داشتند به گلوله بست و به قتل رساند.

همچنین چهار نفر مجروح شدند که در بیمارستان پاستور بم بستری هستند.

مرکز شهرستان فهرج در 260 کیلومتری شرق کرمان است.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر