کد خبر: 9986
A

حل‌وفصل اختلافات ملی بیش از 14 هزار هکتار از اراضی استان سمنان

علی‌نقی حیدریان در نشست سه‌جانبه مدیران ادارات کل اوقاف و امور خیریه، ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان که در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان برگزار شد

حل‌وفصل اختلافات ملی بیش از 14 هزار هکتار از اراضی استان سمنان

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران، علی‌نقی حیدریان در نشست سه‌جانبه مدیران ادارات کل اوقاف و امور خیریه، ثبت اسناد و املاک و منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان که در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان برگزار شد، با اشاره به تعیین تکلیف موضوعات مطرح‌شده در این نشست اظهار کرد: تاکنون از 14 پلاک، سهم منابع طبیعی برای چهار پلاک آن، سند اخذ شده و 10 پلاک باقیمانده باید طی جلسه‌ای تعیین تکلیف و سند آن اخذ شود.

وی با بیان اینکه در گام نخست باید بحث اختلاف پلاک‌ها به نتیجه برسد افزود: چنانچه در پلاکی بین اوقاف و امور خیریه و منابع طبیعی استان، اختلافی وجود داشته باشد، موارد در نشت های مشترک نقد و بررسی خواهد شد.

حیدریان بیان کرد: براساس توافقات انجام شده، موارد اختلافی باید در کارگروه کارشناسی مطرح و طی صورت‌جلسه‌ای سه‌جانبه برطرف شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان افزود: نشست سه‌جانبه مدیران کل اوقاف و امور خیریه، منابع طبیعی و آبخیزداری و ثبت اسناد و املاک استان سمنان برای حل‌وفصل مسأله مالکیت 14 هزار و 250 هکتار زمین در این استان برگزار شده است.

حیدریان گفت: بر اساس بررسی کارشناسان ثبت اسناد و املاک مشخص شد 9 هزار و 500 هکتار از این زمین‌ها سهم موقوفات و بقیه به منابع طبیعی تعلق دارد.

وی افزود: با مساعدت اداره کل ثبت اسناد و املاک استان، برای این زمین‌ها به‌زودی به نام وقف و منابع طبیعی سند اخذ می‌شود.

در این نشست مسأله مالکیت بیش از 14 هزار هکتار از اراضی در استان سمنان حل‌وفصل شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر