کد خبر: 104129
A

نوروز متفاوت ۱۴۰۰ با "آناهیتا و غول چراغ جادوی بوگندو"

این‌رمان ۱۲ فصل دارد که عناوین‌شان به‌ترتیب عبارت‌اند از: گرخیدن در حد تیم‌ملی، چراغ جادوی ناقص‌الخلقه، خالی‌بند نبودن غولچه، جفتمان باید عوضی بشویم، قالیچه پرنده ضایع، تو کله‌کردن درس، آب‌گوشت خَرباش، روز و شب پرماجرا، دوستان فاب، خطرهای بیرون بردن بابو، آخرین‌فرصت، خداحافظی بدون خداحافظی.

نوروز متفاوت ۱۴۰۰ با "آناهیتا و غول چراغ جادوی بوگندو"

به گزارش دیده بان ایران؛ "آناهیتا و غول چراغ جادوی بوگندو" عنوان رمانی است نوشته‌ی مریم شیرازی با تصویرگری مهدی صادقی برای رده‌ی سنی هشت تا سیزده سال که نشر کتاب‌پارک به‌تازگی چاپ و روانه‌ی بازار کرده است.

در متن این رمان آمده است: "یک روز آناهیتای بی‌خبر از همه‌جا مجبور به زندگی پیش پیرزن و پیرمرد عجیب‌وغریبی می‌شود که در خانه‌ای عجیب‌تر از خودشان، در جایی دورافتاده، زندگی می‌کنند و انگار قرن‌ها از فناوری‌های روز فاصله دارند. 

تلاش‌های آناهیتایِ دلخور از نبود موبایل و اینترنت و دوری از دوستان برای فرار از یک‌ طرف و جست‌وجوهاش برای سر درآوردن از اسرار خانه‌ی مرموز و ترسناک از طرف دیگر منجر به یافتن چراغ‌جادویی می‌شود که غول بوگندوی محبوس در آن به کره زمین تبعید شده‌ و تا، به قول خودش، "عوضی" نشود و کار مهمی انجام ندهد، نمی‌تواند به سیارکش برگردد‌. او نه‌تنها از زیر بار مسئولیت‌های مربوط به سنش فرار کرده، بلکه آن‌قدر غرق فضای مجازی شده بوده که حتی اسم خواهر و برادرهاش را نمی‌داند.

این غول بوگندو طبق تعهد ازپیش‌تعریف‌شده‌ی همه‌ی غول‌های چراغ‌جادو، باید آرزوهای انسان‌ها را برآورده کند. آناهیتا خیلی خوشحال می‌شود، چون هم یک خروار کار حال‌به‌هم‌زن هست که دوست ندارد انجام بدهد، هم دلش می‌خواد با سفر در زمان بفهمد کی این‌همه قانون‌های سخت، مثل درس خواندن و نظم، را برای بچه‌ها وضع کرده تا تغییرشان بدهد. ولی مسئله این است که غول بوگندو خیلی از کلاس‌هاش را پیچانده و درس‌ها را یا ناقص یاد گرفته یا کلاً یاد نگرفته...

به‌ این ترتیب، این دو باوجود کشمکش‌های دائمی برای برگشتن به خانه بدجوری به کمک هم نیاز دارند، ولی در این مسیر اتفاق‌های پیش‌بینی‌نشده‌، خطرناک و خنده‌دار زیادی در انتظارشان است..."

این‌رمان ۱۲ فصل دارد که عناوین‌شان به‌ترتیب عبارت‌اند از:

گرخیدن در حد تیم‌ملی، چراغ جادوی ناقص‌الخلقه، خالی‌بند نبودن غولچه، جفتمان باید عوضی بشویم، قالیچه پرنده ضایع، تو کله‌کردن درس، آب‌گوشت خَرباش، روز و شب پرماجرا، دوستان فاب، خطرهای بیرون بردن بابو، آخرین‌فرصت، خداحافظی بدون خداحافظی.

گفتنی است این کتاب ۲۱۲ صفحه‌ای به قیمت ۳۹۰۰۰ تومان در کتابفروشی‌های سراسر کشور قابل تهیه است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر