کد خبر: 104983
A
سخنگوی دولت خبر داد:

رییس سازمان صداوسیما فشار دولت جهت توقف «گاندو دو» را رد کرد

جواد افشار به باشگاه خبرنگاران افشار افزود: "فعلا پخش سریال فیلم متوقف شده، اما تولید آن ادامه دارد. گاندو ۳ تا سه ماه دیگر آماده می‌شود."

رییس سازمان صداوسیما فشار دولت جهت توقف «گاندو دو» را رد کرد

به گزارش دیده بان ایران؛ در نشست امروز سخنگوی دولت، علی ربیعی هر گونه فشار برای توقف پخش فصل دوم گاندو را تکذیب کرد.ربیعی گفت رییس سازمان صداوسیما نیز در جلسه هیات دولت این موضوع را رد کرده است. 

چند روز پس از توقف پخش فصل دوم سریال گاندو همچنان بحث ها پیرامون آن ادامه دارد. روز گذشته گفته شد که شورای نطارت به سازمان صداوسیما در نامه ای به علی عسکری خواستار توضیح او درباره توقف سریال شده است. 

دو روایت درباره توقف گاندو مطرح است، برخی عوامل سریال می گویند فشارهای دولتی مانع ادامه پخش آن شده است و از طرف دیگر دولت می گوید هیچ فشاری در کار نبوده و این سریال ناقص تولید شده و با عجله چند قسمت آن برای پخش نوروزی آماده شده بود. 

این بگو مگوها ادامه داشت، صداوسیما هم در این رابطه سکوت کرده است تا امروز که علی ربیعی سخنگوی دولت توضیحاتی در این رابطه ارائه کرد. 

ربیعی گفت: "اخیرا در مورد پخش یک سریال متاسفانه در ساعت اول صبح و روز یکشنبه از یک شبکه اظهار شد که دولت با پخش یک سریال مخالفت کرده است؛ این یک دروغ فاحش است."

او افزود: «این موضوع در جلسه دولت مطرح شد و اتفاقا رییس محترم سازمان صداوسیما هم مسئله تذکر، فشار و دخالت، حتی تماس برای عدم پخش را تکذیب کردند که امیدواریم همین دیدگاه هم در صداوسیما منعکس شود. دولت هیچ نظر تحمیلی و اجباری و یا درخواست عدم پخش برنامه ای هم نداشته است.»

اتفاق دیگری که امروز رخ داده و می تواند ابعاد تازه ای به ماجرا دهد سخنان کارگردان گاندو است. جواد افشار درباره حواشی این سریال توضیحات داده است. 

او گفت که گاندو ۲ در ۱۵ قسمت تولید شده است. این در حالی است که پیشتر گفته شده بود این سریال سی قسمتی است. 

جواد افشار به باشگاه خبرنگاران افشار افزود: "فعلا پخش سریال فیلم متوقف شده، اما تولید آن ادامه دارد. گاندو ۳ تا سه ماه دیگر آماده می‌شود." 

در توضیحاتی او هیچ نشانی از فشار دولتی برای توقف پخش سریال نیست. افشار درباره انتقادات گفت: «توییت‌ها همیشه بوده است و چیزی که برای من مهم است مطالبات مردم است.»

افشار درباره سانسور در این سریال افزود: "در همه جوامع و رسانه‌ها سانسور اتفاق می‌افتد و سانسور در کنار همه پدیده‌ها بوده است، چه خوشمان بیاید و چه خوشمان نیاید. سانسور طبیعی است و این پرونده‌ها بستری فراهم کرده است که ما به آن‌ها دید نمایشی داشته باشیم."

این سخنان با وجود اینکه صراحت کامل را ندارد اما روشن می کند که ادعای توقف سریال به خاطر فشارهای دولتی صحت نداشته و فصل دوم گاندو پایان یافته و فصل سوم آن در دست تولید است. 

منبع: فرارو

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر