کد خبر: 112495
A

واکنش کیهان به حواشی سریال زخم کاریِ «مهدویان»/ قوه قضائیه باید ورود کند

روزنامه تحت مدیریت حسین شریعمتداری نوشت: با توجه به خودداری برخی از پلتفرم‌ها از اصلاح مواردی که خلاف عفت عمومی و یا مصالح و منافع جمعی تشخیص داده می‌شوند، به نظر می‌رسد نهادهایی چون قوه قضائیه باید به این مسئله ورود کنند.

واکنش کیهان به حواشی سریال زخم کاریِ «مهدویان»/ قوه قضائیه باید ورود کند

به گزارش دیده بان ایران؛ کیهان نوشت: یک پلتفرم نمایش فیلم و سریال از پذیرفتن اصلاحات محتوایی سریال تولید شده‌اش سر باز زد!

در حالی که قرار بود روز گذشته، طبق روال هر هفته قسمت جدید این سریال منتشر شود، اما پلتفرم ارائه‌دهنده این سریال اعلام کرد: «به دلیل عدم تفاهم و توافق تیم تولید با تیم نظارت ساترا و نقطه نظرات متفاوت طرفین درخصوص برخی موارد اصلاحی، به دلیل احترام به مخاطبان، متأسفانه قسمت هفتم پخش نمی‌شود.»
علی سعد معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) که مسئولیت نظارت بر عملکرد این پلتفرم‌ها را دارد در فضای مجازی نوشت: «اصلاحات در نظر گرفته شده توسط کارگزاری محتوایی در دو مرحله توسط گروه‌های مختلف تخصصی بررسی شد که نهایتاً با تایید ضرورت اعمال اصلاحات، پلتفرم ملزم به اجرای آن شد. ‌موارد اصلاحی از اواسط هفته به پلتفرم اعلام شده که زمان کافی برای اعمال آنها در اختیار عوامل تولید بوده است. طرح عمومی نکات محتوایی اصلاح شده را در رسانه‌ها نقض غرض دانسته و به نوعی ترویج آنها می‌دانیم. ‌همان‌طور که قبلاً‌اشاره شده، اصالت دادن به «فرآیندها» و عبور از رفتار و ملاک‌های سلیقه‌ای، محور حرکت ساترا است. حقوق تضییع شده کاربران اگر ناشی از اهمال پلتفرم در اعمال اصلاحات در زمان مقرر باشد را در این مورد پیگیری و در طول هفته درباره آن تصمیم‌گیری می‌کنیم. مبنای جنجال پیاپی، به عنوان یک تکنیک بازاریابی را برای زیست بوم رسانه‌های صوت و تصویری کشور، مضرّ می‌دانیم. نکات فوق در حالی است که عزم ساترا در حمایت از پلتفرم‌ها و حتی تلاش آن برای پخش معدود تولیدات باقیمانده که قبلاً مجوز تولید از سایر نهادها گرفته‌اند علیرغم انتقادات فراوان و تحمیل هزینه‌های قابل توجه به ساترا، بر همگان آشکار و مبرهن گردیده است.»
با توجه به خودداری برخی از پلتفرم‌ها از اصلاح مواردی که خلاف عفت عمومی و یا مصالح و منافع جمعی تشخیص داده می‌شوند، به نظر می‌رسد نهادهایی چون قوه قضائیه باید به این مسئله ورود کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر