کد خبر: 116745
A

سانسور چی صدا و سیما در سال های دهه ۶۰ نابینا بوده است!/ مهدی ارگانی کیست و اکنون چه می کند؟

مهدی خرمدل فعال رسانه ای مدعی شده است؛" یکی از ممیزهای سینمای ایران در دهه شصت، مهدی ارگانی بوده. حالا این چه ارزش خبری دارد؟ ایشان نابیناست! ظاهراً یکی از اتفاقات مرسوم درآن دوره، ضبط فیلمنامه‌ها روی نوار برای شنیدن ایشان بوده." دیده بان ایران در گزارشی به سوابق مدیریتی مهدی ارگانی دهه ۷۰ ،۸۰ و ۹۰ در مدیریت صدا، شبکه دو ، وزارت ارشاد، شهرداری تهران، کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان و حالا در زمینه تدریس فیلمنامه نویسی در مجتمع شهید آوینی پرداخته است.

سانسور چی صدا و سیما در سال های دهه ۶۰  نابینا بوده است!/ مهدی ارگانی کیست و اکنون چه می کند؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مهدی خرمدل فعال رسانه ای مدعی شده است؛" یکی از ممیزهای سینمای ایران در دهه شصت، مهدی ارگانی بوده. حالا این چه ارزش خبری دارد؟ ایشان نابیناست! ظاهراً یکی از اتفاقات مرسوم درآن دوره، ضبط فیلمنامه‌ها روی نوار برای شنیدن ایشان بوده."

ارگانی اکنون کجاست؟

دیده بان ایران به بررسی ادعای این فعال رسانه ای پرداخته است مهدی ارگانی که سال های ابتدای انقلاب اسلامی به کار ممیزی سینما و آثار صدا و سیما می پرداخته در سال های بعد یکی از معروف ترین مدیران فرهنگی صدا و سیما و وزارت ارشاد بوده و هم اکنون مدرس «فیلمنامه‌نویسی» در مجتمع آموزشی شهید آوینی است. 

مهدی ارگانی در سال های گذشته کجا بود؟

در سوابق اجرایی مهدی ارگانی در سال های دهه ۷۰ و ۸۰  می توان به  مدیریت صدای جمهوری اسلامی ایران - مدیر شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی - مشاور ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران - مدیر‌عامل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران - معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران - مشاور فرهنگی هنری شهرداری تهران وعضو و رییس هیئت‌مدیره‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان  اشاره کرد. 

مهدی ارگانی در سال 1332 در خرمشهر به دنیا آمد. دوره تحصیلات ابتدایی را در مدرسه علامه شادگان و دوره متوسطه را در دبیرستان فردوسی همان شهر گذراند. در سال 1351 وارد دانشگاه شد و در رشته علوم اجتماعی مدرک کارشناسی گرفت. در سال 1355 از خدمت نظام وظیفه معاف پزشکی شد. پیش از پیروزی انقلاب اسلامی فعالیتهای اجتماعی  و سیاسی او در محیط دانشگاه بود و پس از پیروزی وارد عرصه‌های فرهنگی شد. مهدی ارگانی با اینکه نابیناست در سال 1358 به عضویت شورای طرح و برنامه سیمای جمهوری اسلامی ایران درآمد و به عنوان مسئول واحد بررسی آثار ادبی کودکان و نوجوانان مشغول کار شد. هم‌زمان مدیریت انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به عهده گرفت. در سال 1359 مدیر صدای جمهوری اسلامی ایران شد و تا دو سال این سمت را به عهده داشت. در سال 1362 به عضویت شورای فرهنگی بنیاد فارابی  و شورای تصویب فیلمنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درآمد در همین زمان مدیر شبکه دو سیمای جمهوری اسلامی  شد.

از دیگر سمتهای وی می توان به مشاور ریاست سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مدیر‌عاملی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، مشاور فرهنگی هنری شهرداری تهران، مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عضو هیئت مدیره کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اشاره کرد. وی در سال 1378 به ریاست کمیته هنری ستاد یکصدمین سال تولد امام خمینی‌(ره) منصوب شد.

وی چندین دوره دبیر جشنواره انتخاب کتاب کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دو دوره دبیر جشنواره مهر بوده است. ارگانی در تیر 1380 موفق به دریافت لوح افتخار درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد/ سایت دیده بان ایران 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر