کد خبر: 123909
A

شاعر نزدیک به بیت رهبری، مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود صدا و سیما شد

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما در حکمی علی رضا قزوه را به سمت «مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود» منصوب کرد.

شاعر نزدیک به بیت رهبری، مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود صدا و سیما شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیما در حکمی علی رضا قزوه را به سمت «مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود» منصوب کرد.

علیرضا غزوه از جمله شاعرانی است که در سال های پیش از شیوع کرونا، پای ثابت جلسات شعر خوانی در دفتر آیت الله خامنه ای محسوب می شود، جایگاه غزوه در «بیت رهبری» و نگاه سیاسی او موجب شد غزوه عنوان مدیر اغلب جلسات شعر خوانی در حضور رهبری باشد.

در متن حکم انتصاب علیرضا قزوه آمده است: «هنرمند گرانقدر جناب آقاب علیرضا قزوهنظر به سوابق روشن و فعالیت های موثر هنری در خدمت به انقلاب اسلامی‌به موجب این حکم به عنوان «مدیر دفتر شعر و موسیقی و سرود» منصوب می‌شوید.

میراث پرشکوه شعر فارسی، گنجینه بی نظیر معرفت واخلاق و زیبایی و معنویتی است که ملت فرهیخته ما در کوران جنگ نرم و شیطینت های دشمنان دین و هویت و عدالت، به آن نیاز مضاعف دارند.

انتظار می رود با همت و ابتکار و هم افزایی؛ اولویت های زیر را مد نظر قرار دهید:

طراحی راهبردها و سازوکارها و برنامه‌های لازم برای احراز جایگاه شایسته شعر در بخش های گوناگون رسانه ملی؛

فعالسازی آرشیو موسیقی چهل ساله رسانه ملی و استفاده قدرشناسانه از این گنجینه ارجمند؛

طراحی نظام رتبه بندی و ارزشیابی آثار مورد استفاده شبکه‌های گوناگون و ساماندهی پخش؛

ارتقای کمی و کیفی تولید خصوصا درعرصه‌های موسیقی حماسی و اجتماعی و آیینی؛

هم افزایی جدی با مراکز و عناصر فعال موسیقی کشور در بخش های دولتی و خصوصی برای تأمین نیازهای نو به نو و گسترده مخاطبان؛

توجه ویژه به ظرفیت تولید موسیقی در استان‌ها و نواحی و نیز تعامل فعال با ظرفیت های گسترده موسیقی ملل خصوصا منطقه، جهان اسلام و جبهه جهانی مقاومت؛

تحکیم رابطه اندیشه – هنر و استفاده هیئت های اندیش ورز برای حفاظت و ارتقای جایگاه و شأن موسیقی ملی و آیینی و انقلابی در برابر ابتذال؛

تقویت و حمایت از ارکستر سمفونیک سازمان صداوسیما به منظور ضبط و اجرای آثار فاخر ملی و انقلابی، همه بخش های سازمان موظف به همکاری و هماهنگی با آن دفتر در انجام مأموریت ها خواهند بود.

لازم است از خدمات و زحمات خالصانه جناب آقای دکتر نراقیان در طول تصدی این مدیریت صمیمانه تشکر کنم.توفیقات روز افزون شما را در انجام این مأموریت مهم از خداوند متعال خواستارم.»

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر