کد خبر: 130074
A

انتقاد شدید کیهان از پلتفرم «فیلیمو»: ولنگارید

روزنامه تحت مدیریت «حسین شریعتمداری» در یادداشتی تند به یکی از سامانه‌های شبکه نمایش خانگی حمله کرد!

انتقاد شدید کیهان از پلتفرم «فیلیمو»: ولنگارید

به گزارش دیده بان ایران؛ روزنامه کیهان در یادداشتی تند به یکی از سامانه‌های شبکه نمایش خانگی حمله کرد! این روزنامه نوشت: پخش با سانسورِ «از کرخه تا راین» در یکی از سامانه‌های شبکه نمایش خانگی یادآور ولنگاری در این سامانه‌ها و عدم نظارت دقیق بر محتویات منتشر شده در آن‌هاست.

 

نشانه‌ای از ولنگاری در سامانه‌های پخش فیلم و سریال؛ در پی انتقادات وارده به سانســور صحنه‌هــای انقلابی فیلم «از کرخه تا راین» در یکی از ســامانه‌های شبکه نمایش خانگی، این ســامانه حوزه هنری را مقصر دانست و حوزه هنری نیز تهیه‌کننده فیلم را مقصر اعلام کرد! روز گذشــته در همین ســتون به نقل از منابع خبری نوشتیم که فیلم «از کرخه تا راین» به صورت سانســورشــده و با حــذف صحنه‌های انقلابی در این سامانه منتشر شده اســت.

این اتفاق در حالی قابل توجه است که طی ســال‌های اخیر، بسیاری از سامانه‌های مجازی نمایش فیلم و سریال در محصولات اختصاصی خودشان، تلاش مذبوحانه و زیادی برای تحریف تاریخ و ارائه روایت‌های انحرافی و آلوده از چالش‌های اجتماعی و سیاسی داشته‌اند و سانســور ارزش‌های انقلابی توســط یکی از این سامانه‌ها چندان هم دور از انتظار نبود.

اما این سامانه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: ما فیلم «از کرخه تا راین» را به طور مســتقیم از حوزه هنری خریداری کرده و محتوای خریداری شــده را که دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، بدون دخل و تصرف منتشر کرده‌ایم.»

روابــط‌عمومی حوزه هنری نیــز در واکنش به این اطلاعیه، توضیحی را منتشــر کرد که در آن آمده اســت: «نسخه‌ای که از این فیلم توسط موسسه هنرهای تصویری ســوره عرضه شده، همان نســخه‌ای است که تهیه‌کننده محترم فیلم، آقای منوچهر محمدی تحویل داده‌اند و محتوای دریافت شــده بدون دخل و تصرف در پلتفرم‌ها توزیع شده است.»

این اتفاقات باز هم یادآور ولنگاری در سامانه‌های نمایش فیلم و سریال و عدم نظارت دقیق بر محتویات منتشر شده در آن‌هاست. سامانه‌هایی که بیش از هر چیزی در پی رسیدن به سود مادی بیشتری هستند و در این میان حقوق مخاطب و مصالح فرهنگی برای آن‌ها جایگاه چندانی ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر