کد خبر: 130303
A

هوشنگ توکلی: بازگشت اختیارات نمایش خانگی به وزارت ارشاد درخواست سینماگران از رئیس جمهور بود

هوشنگ توکلی هنرمند پیشکسوت سینما به عنوان یکی از مدعوین جلسه افطار با رئیس جمهور گفت: هنرمندان از رئیس جمهور درخواست کردند که در حوزه ویدئو و شبکه‌های نمایش خانگی قدرت تصمیم‌گیری باید به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگردد

هوشنگ توکلی: بازگشت اختیارات نمایش خانگی به وزارت ارشاد درخواست سینماگران از رئیس جمهور بود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ هوشنگ توکلی هنرمند پیشکسوت سینما به عنوان یکی از مدعوین جلسه افطار با رئیس جمهور گفت: هنرمندان از رئیس جمهور درخواست کردند که در حوزه ویدئو و شبکه‌های نمایش خانگی قدرت تصمیم‌گیری باید به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگردد.

هوشنگ توکلی  در توضیح موضوعات مطرح شده در جلسه افطاری هنرمندان با رئیس جمهور گفت: رئیس‌جمهور فروتن، آرام و ساده‌گویی داریم؛ که ساده‌گویی ایشان بسیار از غرورشان بیشتر است و هیچ غروری از این‌که بالاترین پست مملکت را در اختیار دارند را در ایشان نمی‌بینیم. این یک حسن ذاتی است و فکر می‌کنم که ایجاد ارتباط با دیگران را تسهیل می‌کند و سبب می شود که رابطه خوبی با ایشان برقرار شود.

وی ادامه داد: مراسم دیشب مراسم خوبی بود؛ هنرمندان آمدند و عمده دغدغه‌هایی که در تمام زمینه‌ها داشتند را مطرح کردند؛ رئیس‌جمهور تمام این صحبت‌ها را شنید و آنان را ثبت کرد.

توکلی اظهار داشت: ایشان در مورد تک‌تک مسائلی که طرح شد صحبت کرد و نظرهایش را گفت و سپس به زیرمجموعه مدیرانی که با ایشان همکاری دارند منتقل کرد.

ادامه داد: این‌موضوع نارضایتی به وجود آورده‌است چراکه دارایی و درآمدهای کلانی در آن مجموعه وجود دارد که حاصل آن درآمدها شامل هنرمندان و اهالی سینما نمی‌شود.

توکلی افزود: طبیعتاً ترکیبی از اهالی سینما که قادر بودند با شیوه‌های تولیدی آن مجموعه همساز شوند کنار گذاشته شده‌اند و این‌موضوع باعث مشکل و به نوعی باعث بحران در حوزه تولید شده‌است؛ این‌موضوع نقدی است که به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجلس هست که نمایندگان مجلس بدون این‌که دورنمای معین و مشخصی داشته باشند این جدایی را از وزارت فرهنگ و ارشاد تصویب کرده‌اند و این معضلی است که امروزه گریبان‌گیر اهالی سینما و هنر شده‌است.

وی اظهار داشت: می‌دانیم که این دوران دوران خواب سینمایی است؛ چرا که در این مدت هم موضوع کرونا مطرح بوده‌است و هم با تولید آثار ویدئویی دنیای جدید در عرصه تولید و تهیه آثار فرهنگی به جامعه مطرح‌شده است و بر این اساس سینماها در حال ورشکستگی هستند و کارگردان‌ها در سینما قادر به تولید منطقی نیستند و در نتیجه بسیاری از این مسائل به‌وجودآمده است.

توکلی یادآور شد: طبیعتاً چون این سازوکارها به‌طورکلی برای اهالی سینما بغرنج و دردآور بوده‌است امروز معترضان عقیده دارند که باید این شرایط سازوکار ساخت‌وساز متوقف شود و در حوزه ویدئو و شبکه‌های خانگی اولا می‌بایست قدرت تصمیم‌گیری به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازگردد و دوم این‌که همه اهالی سینما بتوانند در این بازار حضور داشته باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر