کد خبر: 131586
A
یک مقام مسئول در صداوسیما:

وضعیت پوشش در تولیدات شبکه نمایش خانگی مناسب نیست

مدیر شبکه‌های تلویزیون‌هایی اینترنتی معاونت فضای مجازی سیما گفت: برای جذب مخاطب به روش منفی، پوشش در برخی تولیدات شبکه نمایش خانگی به شکلی مناسب رعایت نمی‌شود.

وضعیت پوشش در تولیدات شبکه نمایش خانگی مناسب نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام‌ علی‌رضا رستگاران، مدیر شبکه‌های تلویزیون‌هایی اینترنتی معاونت فضای مجازی سیما درباره توجه برنامه‌های نمایشی سیما به خانواده بیان کرد: با وجود تلاش‌هایی که برنامه‌سازان تلویزیون در تصویرگری مناسب از خانواده انجام می‌دهند آنچه در کارهای نمایشی شاهد هستیم برگرفته از جامعه است و مسلماً بدون نقص هم نیست اما یک نکته مشخص است آنهم اینکه بنا به تاثیری که کارگردان از جامعه می‌گیرد آن را به نوعی در کارهایش هم نشان می‌دهد. این مسئله در مورد مسائلی آثار خانوادگی سیما هم صدق می‌کند.

وی افزود: با توجه به این توضیح نمی‌توان به طور قاطع گفت در آثار نمایشی سیما خانواده با شاخصه‌های اسلامی به شکلی درست یا نادرست مد نظر قرار گرفته است اما این نکته را نمی‌توان کتمان کرد برای تصویرسازی درست از خانواده ایرانی – اسلامی هنوز راه برای پیمودن زیاد است.

این کارشناس رسانه در پاسخ به این سوال که چرا ما دوگانگی را در بحث پوشش بازیگران در تلویزیون و شبکه نمایش خانگی شاهد هستیم، چنین توضیح داد: متاسفانه این دوگانگی را به وضوح شاهد هستیم که بازیگران در تولیدات پلتفرم‌های پوششی جدا از آنچه در تلویزیون شاهدش هستیم، دارند. این مسئله نیز با این توجیه انجام می‌شود که در شبکه نمایش خانگی مخاطب حق انتخاب دارد و می‌تواند کاری را که دوست دارد خریداری نکرده و نبیند. این استدلال به نظرم صحیح نیست.

این کارشناس رسانه در انتها تصریح کرد: اصولی که در جمهوری اسلامی وجود دارد تغییر ناپذیر است و نمی‌شود آن را دستخوش تغییر کرد برای همین فرقی نمی‌کند محل نمایش آثار، چه حوزه‌ای است ولی آنچه اهمیت دارد این است که در تمامی بخش‌ها باید موضوعات مدنظر رعایت شود. در تولیدات شبکه نمایش خانگی به این دلیل به بحث پوشش به شکلی درست نگاه نمی‌شود که صاحبان تولیدات می‌خواهند با جذابه‌های منفی جذب مخاطب داشته باشند! در چنین شرایطی معتقدم دولت به عنوان متولی بحث فرهنگ باید به این بخش ورود کرده تا جلوی چنین سوءاستفاده‌هایی گرفته شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر