کد خبر: 134024
A

کتاب «خاطرات طنز» مدافعان حرم رونمایی شد

کتاب «چخ چخی‌ها»؛ نگاهی به نشاط و شوخ‌طبعی در زندگی و جهاد شهدای مدافع حرم، با حضور خانواده شهدای مدافع حرم و ناصر جوادی، نویسنده کتاب در مشهد مقدس رونمایی شد.

کتاب «خاطرات طنز» مدافعان حرم رونمایی شد

به گزارش دیده بان ایران؛ جوادی، نویسنده کتاب در بخشی از مقدمه خود درباره نگارش «چخ چخی‌ها» این‌طور آورده است: «کشف رگه‌های طنز در معدن شهید رضا سنجرانی، مرا ترغیب کرد تا به سراغ فیلم‌ها و خاطرات باقیمانده از دیگر شهدای مدافع حرم بروم. به شهدایی مانند مرتضی عطایی، حسن قاسمی دانا و جواد محمدی رسیدم که یکی از دیگری بذله‌گوتر و شوخ‌طبع‌تر بودند. احساس کردم روحیۀ طنازی بین شهدای مدافع حرم از ویژگی‌های مغفول‌ماند‌ه‌ای است که متأسفانه در میان انبوه کتاب‌هایی که توسط مؤسسات مختلف و افراد دغدغه‌مند تولید شده، کمتر به آن پرداخته شده است. کسانی که در دل آتش و جنگ و در میان باران خمپاره و موشک هم دست از مزاح بر نمی‌داشتند؛ مردانی که دلاوریشان در میدان‌های نبرد، بر تن دشمن داعشی و تکفیری رعشه می‌انداخت و شوخ‌طبعی‌شان در سنگر خودی، دوستان را به قهقهه وامیداشت.»

این نویسنده درباره انتخاب عنوان «چخ‌چخی‌ها» نیز که می‌توان آن را از اولین آثار طنز درباره شهدای مدافع حرم دانست، می‌گوید: «در لهجۀ مشهدی برای توصیف اتفاقات فوق‌العاده و تحسین برانگیز از صفت «چَخ چَخی» استفاده می‌شود.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر