کد خبر: 138053
A
در نشست خبری سازمان هیات و تشکل‌های دینی مطرح شد؛

۸۸ درصد مردم به «هیات» می روند/ طرح صیانت از ستایشگری ارائه شد

رییس سازمان هیات و تشکل‌های دینی از تهیه طرح صیانت از ستایشگری کشور خبر داد و گفت: جریان ستایشگری می‌تواند فضای هیات‌ها را تسهیل کند.

۸۸ درصد مردم به «هیات» می روند/ طرح صیانت از ستایشگری ارائه شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حجت الاسلام مجید باباخانی رییس سازمان هیات و تشکل‌های دینی در اولین نشست خبری رییس سازمان هیات و تشکل های دینی گفت: سازمان تبلیغات بخش های مختلفی در زمینه هیأت های مذهبی داشته و در ده سال گذشته بنیاد دعبل و مرکز توسعه فعالیت‌های دینی و اداره کل تشکل های دینی در این سازمان ایجاد شد. سیاست سازمان در سال های اخیر این بود که مجموعه های متعدد را با ساختاری منسجم حول محور یک موضوع گردهم آورد.  

وی افزود: این سه مجموعه با رای هیات امنای سازمان تبلیغات به سازمان هیات و تشکل‌های دینی تبدیل شد و سیاست اصلی سازمان تبلیغات ایجاد انسجام در مجموعه‌های مرتبط با هیات بوده و در سال‌های اخیر یک هماهنگی بین بنیاد دعبل و سازمان تشکل های سازمان تبلیغات بوجود آمد.

باباخانی سازماندهی هیات های کشور و جامعه پردازی در گام دوم انقلاب را از اهداف تشکیل این سازمان دانست و گفت: مداحان، شاعران و رسانه های مرتبط با هیات و پژوهش گران این حوزه از مخاطبان این سازمان هستند.

رییس سازمان هیات و تشکل‌های دینی اضافه کرد: دادن مجوز و نظارت و ایجاد ارتباط بین هیأت ها از دیگر اهداف تشکیل این سازمان است. البته سامانه صدای هیات را اخیرا ایجاد کردیم تا مسئولان هیاتها و مردم بتوانند نظرات و انتقادات خود را بیان کنند و از طریق شبکه های ادارات سازمان تبلیغات در ۴۰۰ شهر موضوعات را دنبال می کردیم.  

وی افزود: در ساختار جدید سازمان هیات و تشکل های دینی کشور اندیشکده هیات اخیرا ایجاد شده و در دفتر تخصصی مداحان در واقع یک پیش‌نویس برای طرح صیانت از ستایشگری کشور تهیه می شود.

باباخانی تاکید کرد: جریان ستایشگری می تواند فضای هیاتها را تسهیل کند و آیین نامه ای در این زمینه تنظیم شده است.

رییس سازمان هیات و تشکل های دینی کشور درباره جایگاه جدید موسساتی مانند بنیاد دعبل یا سازمان تشکل های دینی سازمان تبلیغات گفت: این نهادها همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند و به صورت تخصصی فعال خواهند بود. مانند بنیاد دعبل که در زمینه بیمه مداحان فعالیت می کند.

۸۸ درصد مردم به هیات می روند

باباخانی درباره تأثیر این سازمان بر هیات های مذهبی گفت: هیات های مذهبی دارای خاستگاه مردمی است و بر اساس پژوهشی که اخیرا انجام شده ۸۸درصد از پاسخ دهندگان گفته اند که در هیأت شرکت می کنند و با فضای هیات آشنا هستند.

وی درباره برنامه های این سازمان برای پیاده روی اربعین گفت: یکی از برنامه های ما ایجاد موکب هایی در استان های مرزی است که کمتر مورد توجه هستند.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر