کد خبر: 138863
A
یک فعال فرهنگی جریان انقلاب مطرح کرد؛

مدیران فرهنگی باید کاری کنند هنرمندان در چارچوب و قوانین کشور گام بردارند/ اباحه‌گری فرهنگی جایی در کشور ندارد

یک کارشناس فرهنگی معتقد است: اباحه گری و ترویج تفکرات لیبرالی و کمونیستی و... جایی در فرهنگ و کشور ما ندارد چرا که این تفکرات بر اساس فرهنگ و باورهای دیگر می آید که هیچ ربطی به تاریخ و فرهنگ اسلام و ایران ندارد.

مدیران فرهنگی باید کاری کنند هنرمندان در چارچوب و قوانین کشور گام بردارند/ اباحه‌گری فرهنگی جایی در کشور ندارد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ علیرضا سربخش جانباز روشندل و کارشناس فرهنگی در پی اظهارات اخیر محمود سالاری معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص اینکه اگر هنرمندی بخواهد بی‌اخلاقی یا اخلاق لیبرالی را ترویج کند، دلیل ندارد دولت جمهوری اسلامی ایران از او حمایت کند اظهار داشت: مدیران فرهنگی قاطعانه باید جلوی اباحه گری و ترویج تفکرات لیبرالی و کمونیستی را بگیرند و به آن افراد گوشزد کنند که موظفند خود را مقید کنند تا در راستای چارچوب و قوانین کشور گام بردارند.

مدیر مسئول نشریه «سینما رسانه» طی گفت وگویی افزود: هر فرهنگ و باوری یک سری اخلاقیاتی را القا می کند که افراد جامعه از آن تبعیت می کنند؛ فرهنگ اسلامی و دینی و بومی ما در واقع اخلاق را ترویج می دهند و از این رو هنرمندان ما هم باید مبانی آن را ترویج کنند.

وی ادامه داد: کسانی که به عنوان هنرمند در این فرهنگ گام برمی دارند باید به این اخلاق مقید باشند و آن را مراعات کنند. هر فرهنگی هنرمند خاص خود را می سازد. اباحه گری و ترویج تفکرات لیبرالی و کمونیستی و... جایی در فرهنگ و کشور ما ندارد چرا که این تفکرات بر اساس فرهنگ و باورهای دیگر می آید که هیچ ربطی به تاریخ و فرهنگ اسلام و ایران ندارد.

این کارشناس فرهنگی سپس با بیان اینکه هنرمندان مقید و متعهد باید به افرادی که مروج فرهنگ لیبرالی هستند تذکر دهند تصریح کرد: اگر هنرمندی در این وادی گام برمی دارد باید متوجه شود که در چه چارچوبی کار کرده و مسیرش را غلط انتخاب کرده است. هنرمندان با توجه به تحولات و حوادث کشور باید خود را مقید کند به قوانین کشور احترام بگذارند و بر اساس فرهنگ ایرانی-اسلامی تولید کالای فرهنگی و هنری داشته باشند.

منبع: شهدای ایران

سربخش در خاتمه این گفتگو به نقش مدیران فرهنگی در خصوص جلوگیری از ترویج بی اخلاقی و ترویج تفکرات لیبرالی در کالاهای فرهنگی و هنری اشاره کرد و اظهار داشت: مدیران فرهنگی کشور با توجه به باورها و ارزش های دینی و ملی باید از طریق سیستم نظارتی به هنرمندانی که خدای ناکرده در مسیری خلاف این اهداف گام برمی دارند هشدار دهند که دست از کارهای لیبرالی و اباحه گری بردارند. آن ها می توانند هنرمندان را به مسیر درست و انسانی هدایت کنند و اگر جمیع این نکات رعایت شود ما دیگر شاهد این اتفاقات در هیچ یک از ارکان فرهنگی کشور نخواهیم بود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر