کد خبر: 144492
A

وزیر ارشاد: لیست خبرنگاران اعزامی به قطر منتشر می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: گفته‌ام لیست خبرنگارانی که به مسابقات جام جهانی قطر رفتند، منتشر شود و اگر نقدی هم وجود دارد با رسانه‌ها در این خصوص جلسه برگزار کنیم.

وزیر ارشاد: لیست خبرنگاران اعزامی به قطر منتشر می‌شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمدمهدی اسماعیلی درباره اعزام افرادی به رقابت‌های جام جهانی قطر به عنوان خبرنگار و فعال رسانه‌ای و اینکه برخی می‌گویند حضور تعدادی از این‌ها در میان افکار عمومی دستاوردی جز ایجاد حاشیه نداشته است، گفت: این‌که هیچ دستاوردی نداشتند، پیش داروی است. ولی تقریبا تلاش کردیم از همه رسانه‌های فعال نماینده داشته باشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دستور داده‌ام در هفته جاری لیست هر کسی که ما اعزام کردیم را منتشر کنند و وابستگی صنفی، روزنامه‌ای و خبرگزاری‌اش مشخص شود.

وی تاکید کرد: طبیعتا بخش خبررسانی که برای مردم صورت می‌گیرد، از سوی همین خبرنگاران بوده است.

اسماعیلی در پاسخ به این سوال که در بحث جام‌جهانی خبرنگاران ورزشی در اولویت بودند اما این افرادی که رفته‌‌اند هیچ ارتباطی با بحث جام‌جهانی و خبررسانی درباره این تورنمنت نداشته‌اند، بیان کرد: به رسانه‌ها اعلام کردیم آنها هم خبرنگار معرفی کرده‌اند ما که انتخاب نکرده‌ایم ما سهمیه به خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها دادیم.

وی خاطرنشان کرد: من که نمی‌توانم به جای مدیرمسئول رسانه‌ها تصمیم بگیرم. ما سهمیه داده‌ایم‌ و آن‌ها اسامی‌ داده‌اند ما هم تعدادی را انتخاب کردیم و بردیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این‌که متاسفانه رقابت‌های جام‌جهانی برای ما زود به اتمام رسید، عنوان کرد: گفته‌ام این هفته لیست افرادی که اعزام شده‌اند، منتشر شود تا همه مشاهده کنند و گفته‌ام اگر نقدی هم هست در معاونت جلسه‌ای با رسانه‌ها گذاشته شود.

وی درباره آزادی برخی از هنرمندان که در اعتراضات اخیر کشور بازداشت شده‌ بودند و در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ارشاد در جریان بود، اظهار داشت: ما پیگیر رفع مسائل‌شان بودیم و از دوستان‌مان در جریانات امنیتی و قضایی تشکر می‌کنم که این کار باعث شد مشکلات این عزیزان کمتر شود.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر