کد خبر: 144788
A

۷ فیلم تماشایی برای یخ زدن از سرما و ترس!

در اینجا فهرستی از ۷ فیلم درجه‌یک و درخشان را می‌بینید که هم با سرمای این روز‌های هوا مطابقت کامل دارند و هم می‌توانند شما را از درون منجمد کنند!

۷ فیلم تماشایی برای یخ زدن از سرما و ترس!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حالا که برف و باران بالاخره از راه رسیده و سوز سرما از لای در و پنجره به درون خانه‌هایمان می‌خزد، شاید بهترین انتخاب برای فیلم دی​دن، آن فیلم‌هایی باشند که در محیطی سرد و یخ‌زده اتفاق می‌افتند؛ به این صورت می‌توانیم خودمان را خیلی بیشتر در فضای فیلم احساس کنیم.

فیلم‌هایی که در برف و سرما اتفاق می‌افتند هم ژانر‌ها و داستان‌های متفاوتی دارند. اما برای هوای سرد چه انتخابی بهتر از ژانر ترسناک وجود دارد؟ به این صورت می‌توانیم سرما و یخ زدن را نه فقط با پوست که با روحمان هم حس کنیم.

در اینجا فهرستی از هفت فیلم ترسناک برفی را خواهید دید که به یخ زدن بیشتر شما کمک خواهند کرد!

۱. کلبه (The Lodge) (۲۰۱۹)1398297_109

زنی به اسم گریس که قرار است به زودی مادرخواندۀ دو فرزندِ نامزدش بشود، برای تعطیلات کریسمس به همراه خانوادۀ جدیدش به کلبه‌ای جنگلی و دورافتاده سفر کرده است. ارتباط آن‌ها در ابتدا خیلی گرم و صمیمانه به نظر می‌رسد، اما کم‌کم اتفاقات عجیب و غیرمنتظره‌ای می‌افتد که فضا را وهم‌انگیز و هراس‌آور می‌کند.

به نظر می‌رسد که این اتفاقات ریشه در گذشتۀ مرموز گریس دارند. منتقدان به فضاسازی زمستانی این فیلم نگاه مثبتی داشته‌اند و گفته‌اند که هم فضای جنگل برفی و هم فضای تنگ و بستۀ درون کلبه به یک اندازه احساس ترس را در مخاطب ایجاد می‌کنند.

۲.برف مرده (Dead Snow) (۲۰۰۹)

1398298_173

هر کس که در عمرش یک فیلم ترسناک دیده باشد می‌داند که کلا رفتن به اسکی هیچ وقت ایدۀ خوبی نیست! فیلمسازان ژانر وحشت عاشق خلوتی و سرمای پیست‌های اسکی هستند. این فیلم هم دربارۀ چهار دانشجوی پزشکی است که برای تعطیلات و برای اسکی کردن قدم به درون جنگل‌های برفی می‌گذارند.

 

اما قرار است یک جور آخرالزمان پر از زامبی در آنجا اتفاق بیافتد. حالا آن‌ها باید خودشان را از دست یک لشکر از سربازان نازی که تبدیل به زامبی شده‌اند نجات بدهند. این فیلم یک لایۀ پررنگ کمدی هم دارد که باعث می‌شود تماشای آن یک تفریح بامزه برای شب‌های زمستانی باشد.

۳. آدم درست را راه بده (Let the Right One In) (۲۰۰۸)

1398299_885

اما کم‌کم اسکار می‌فهمد که الی نه تنها دختر نیست بلکه اصلا انسان هم نیست! اما او به جای اینکه بترسد و از الی دور شود، فکر می‌کند که این موقعیت خوبی برای انتقام گرفتن از کسانی است که همیشه آزارش داده‌اند.

۴. فارگو (Fargo) (۱۹۹۶)‌

1398300_145

می‌شود گفت که «برف» یکی از اصلی‌ترین شخصیت‌های این کمدی سیاه و ترسناک است. این فیلم که به صورتی تقریبی بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده، ماجرای یک آدم‌ربایی عجیب را روایت می‌کند. قصۀ فیلم دربارۀ مردی است که خودش برنامه‌ریزی می‌کند تا چند نفر همسرش را بدزدند و او بتواند به این وسیله از پدرزنش پول زیادی بگیرد؛ اما همانطور که می‌شود حدس زد، قضیه به شکلی که او دوست دارد پیش نمی‌رود و منجر به دردسر‌ها و وحشت‌های بزرگ می‌شود. سرما و برف در این فیلم مثل استعاره و نمادی از خشونت و بیرحمی‌ای هستند که در به در به دنبال قربانیان تازه می‌گردد.

۵. دراکولای برام استوکر (Bram Stoker's Dracula) (۱۹۹۲)

1398301_220 (1)

این فیلم از روی رمان «دراکولا» اثر برام استوکر ساخته شده است. داستان فیلم با خودکشی زنی به اسم الیزابت آغاز می‌شود. ولاد دراکولا سوگند می‌خورد که انتقام رنج و مرگ او را بگیرد. اما چرخش اصلی داستان جایی اتفاق می‌افتد که دراکولا زنی به اسم مینا را می‌بیند و تصور می‌کند که او تناسخ دوباره‌ای از همسرش است.

این فیلم را فرانسیس فورد کاپولا کارگردانی کرده و بازیگرانی مثل آنتونی هاپکینز و کیانو ریوز در آن ایفای نقش کرده‌اند. از همین اسم‌ها می‌شود فهمید که با چه جور فیلم درجه‌یکی طرف هستیم!

۶. یک نقشۀ ساده (A Simple Plan) (۱۹۹۸)

1398302_696داستان این فیلم دلهره‌آور در نواحی روستایی ایالت مینه‌سوتا می‌گذرد؛ جایی که انگار یازده ماه از سال پوشیده از برف است. سه دوست کارگر به صورت تصادفی در جنگل برفی به یک هواپیمای سقوط کرده برمی‌خورند و میلیون‌ها دلار پول داخل آن پیدا می‌کنند.

 

بقیۀ فیلم ماجرای پنهان نگه داشتن قضیه است؛ نقشه‌ای که ظاهرا خیلی ساده است، در حالی که واقعیت اصلا به سادگی نقشۀ آن‌ها نیست. کم‌کم تردید و خیانت به سمت قتل و جنایت کشیده می‌شود و این روند بسیار ظریف و تماشایی اتفاق می‌افتد. دوستداران فیلم‌های زمستانی این گنج را اصلا نباید از دست بدهند.

۷. درخشش (The Shining) (۱۹۸۰)

1398303_735

هیچ فهرستی از فیلم‌های برفی و دلهره‌آور نمی‌تواند بدون «درخشش» استنلی کوبریک کامل باشد. این شاهکار استثنایی یک اثر ترسناک روانشناختی است که جنون و سرما و تاریکی و تنهایی را به بهترین نحو ممکن با هم پیوند زده است. یک خانوادۀ سه نفرۀ ظاهرا شاد، با هم به یک هتل کوهستانی می‌روند تا در مدت تعطیلی زمستانی هتل از آنجا مراقبت کنند.

اما کم‌کم پدر خانواده در ورطه‌ای از جنون فرومی‌رود و تبدیل به کابوسی وحشتناک برای همسر و فرزندش می‌شود. تعلیق و ترس در این فیلم به نقطۀ اوج می‌رسند. این شاید یکی از بهترین فیلم‌های تاریخ سینما برای یخ زدن پوست و روح مخاطب باشد!

منبع: فرارو

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر