کد خبر: 147950
A

هتاکی قاچاقچیان مواد مخدر به ساحت قرآن کریم در عربستان

انتشار کلیپ هتک حرمت به ساحت قرآن کریم با قاچاق مواد مخدر از طریق آن در عربستان سعودی با واکنش خشم و شوک کاربران در شبکه‌های اجتماعی همراه شده است.

هتاکی قاچاقچیان مواد مخدر به ساحت قرآن کریم در عربستان

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ کلیپی که روش‌های مختلف قاچاق مواد مخدر به عربستان سعودی را طی ماه‌های اخیر نشان می‌دهد، فعالان شبکه‌های اجتماعی را شوکه کرده بخصوص که در آن تلاش برای قاچاق مواد مخدر از طریق قرآن کریم را هم نشان می‌دهد.

 فیصل العبد الکریم، خبرنگار عربستان از طریق حساب کاربری خود در توییتر، کلیپی از داخل نمایشگاه کمیته ملی مبارزه با مواد مخدر در این کشور را منتشر کرده است.

وی می‌گوید: از جمله غیرمنتظره‌ترین ابزارهای قاچاق مواد مخدر که در این ویدئو به چشم می‌خورد، قرار دادن قرص‌های مخدر در داخل قرآن و داخل کشمش، گوجه فرنگی، سیب زمینی، عدس و هر وسیله ممکن حتی جواهرات بانوان برای هدف قرار دادن جوانان است.

خبرنگار عربستانی افزود: حتی قرآن کریم نیز از دست قاچاقچیان قرص و انواع مواد مخدر که دشمنان با آن پسران و دختران کشور را هدف قرار می‌دهند، در امان نماند.

وی افزود: مت آفتامین، آفت جدیدی است از شما می‌خواهم از این نمایشگاه بازدید کنید تا از این مصیبت آگاهی پیدا کنید.

این ویدئو دو نسخه از قرآن کریم را نشان می‌داد که تعدادی از صفحات آن‌ها خالی شده و مواد مخدر داخل آن‌ها جاسازی شده بود.

این اقدام با واکنش‌های خشم فعالان در شبکه‌های اجتماعی و تعامل بزرگی همراه شد که  نارضایتی خود را از چنین اقداماتی اعلام کردند.

مقامات سعودی گهگاه از قاچاق گسترده مواد مخدر از طریق دریا و خشکی از کشورهای همسایه  به این کشور خبر می‌دهند. ریاض در راستای مبارزه با قاچاق مواد مخدر عاملان ارتکاب چنین جرایمی را با مجازات شدید تا سطح اعدام روبه‌رو می‌کند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر