کد خبر: 15616
A

خانه «سایه» در رشت ثبت ملی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان از ثبت خانه شاعر معاصر، هوشنگ ابتهاج در رشت خبر داد.

خانه «سایه» در رشت ثبت ملی می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ رضا علیزاده در حاشیه دهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری از ثبت ملی خانه ابتهاج خبر داد و افزود: شخصیت‌هایی چون هوشنگ ابتهاج، فریدون پوررضا و ناصر مسعودی از مفاخر استان ما هستند و خوب است که ما قدر این افراد را بدانیم و آن‌ها را به نسل نوجوان و جوان خود معرفی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان در ادامه بیان کرد: ما جلسات مشترکی با شهردار رشت داشته‌ایم و شهرداری اعلام آمادگی کرده تا خانه هوشنگ ابتهاج را خریداری و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی استان به موزه و میراث فرهنگی تبدیل کند اما هنوز مالک فعلی خانه با فروش ملک به شهرداری موافقت نکرده است.

علیزاده با اشاره به روند ثبت ملی هر خانه از جمله خانه هوشنگ ابتهاج گفت: برای ثبت هر خانه ابتدا، ابلاغ به مالک صورت می‌گیرد و مالک رضایت خود را اعلام می‌کند؛ پس از آن ما کارهای ثبت را انجام می‌دهیم. در حال حاضر ما ابلاغیه‌ای را برای مالک فعلی خانه ابتهاج ارسال کرده و با مقاومت او روبه رو شده‌ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان در پاسخ به این که با هوشنگ ابتهاج چه تعاملی برقرار کرده‌اید هم گفت: ما با ایشان جلسه داشته‌ایم و برای این تصمیم اعلام آمادگی کرده است و قرار شده تمام کتابخانه و ابزار و ادوات خود را در اختیار ما بگذارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر