کد خبر: 15662
A

توضیح سازمان سینمایی درباره بودجه جشنواره فیلم فجر

روابط عمومی سازمان سینمایی درباره اظهارات احسان قاضی‌زاده و بودجه پیشنهادی جشنواره فیلم فجر در سال ۹۶ توضیحاتی را ارائه کرد.

  توضیح سازمان سینمایی درباره بودجه جشنواره فیلم فجر

دیده بان ایران - بعد از حواشی به وجود آمده درباره بودجه جشنواره فیلم فجر سال 96، روابط عمومی سازمان سینمایی در نامه ای توضیحاتی در این‌باره ارائه داده است که به شرح زیر است:

عضو محترم کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، آقای احسان قاضی زاده در برنامه «سینما دو» مورخ 4/12/1395 مطالبی را درباره بودجه پیشنهادی سازمان سینمایی در سال 1396 عنوان کرد که با برنامه بودجه این سازمان مغایرت دارد. وی به برآورد هزینه برگزاری جشنواره فیلم فجراشاره و بیان کرد که این جشنواره بالغ بر 58 میلیارد تومان بودجه پیشنهادی دارد که این مبلغ یک چهارم بودجه کل سازمان سینمایی است. 

از آنجا که وی در ارائه اطلاعات بودجه سال 1396 دچار اشتباه فاحشی شده و این اشتباه ممکن است برای اهالی سینما و افکار عمومی، شائبه هایی ایجاد کند، جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می رساند:

1- کل بودجه پیشنهادی سازمان سینمایی در لایحه بودجه 1396 حدود 201 میلیارد تومان است که از این رقم 193میلیارد تومان بودجه هزینه ای و 83،909 میلیون ریال ( حدود هشت میلیارد تومان ) بودجه تملک دارایی های سرمایه ای است. ( صفحات 207 الی 209 پیوست شماره 4 لایحه بودجه 1396)

2- با توجه به صفحه 208 پیوست 4 لایحه بودجه 1396 در ستون اعتبارات سال، مشخص است که کل بودجه حمایت از برگزاری جشنواره‌‌های فیلم فجر ( فجر داخلی ، فجر جهانی) 11 میلیارد و هفتصد میلیون تومان است که با توجه به هدف کمی آن، یعنی 2 جشنواره هزینه واحد آن ، در ستون هدف کمی مبلغ 5میلیارد و 850 میلیون تومان برای هر جشنواره آورده شده است که نماینده محترم عضو کمیسیون فرهنگی مجلس،جناب آقای قاضی زاده رقم آن را با تأکید و البته به اشتباه 58 میلیارد تومان اعلام کرد. رقم اعلامی توسط نماینده محترم حدود 10 برار بودجه پیشنهادی در لایحه بودجه سال 1396 است.

از نمایندگان محترم انتظار می‌رود با توجه به حساسیت ذاتی امر نظارت و آگاهی آنان از نحوه تفریق بودجه، به نحوی با رسانه ها مخصوصاً صدا و سیما که مخاطبان فراگیر دارد، سخن بگویند که نه تنها واقعیات وارونه جلوه داده نشود، بلکه به امر مقدس شفاف سازی و ارایه اطلاعات درست کمک شایانی شود.

 

 

منبع: خبرآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر