کد خبر: 15747
A

ششم اسفند ماه 1395 افتتاحیه جشنواره ی ناصر تقوایی در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد

شان سینمای ایران بیش از برنامه ی هفت و بهروز افخمی هاست و این چیزی است که هر سال در هوچی گری های جشنواره فجر فراموش می شود.

ششم اسفند ماه 1395 افتتاحیه جشنواره ی ناصر تقوایی در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ در ابتدا دبیر اجرایی جشنواره، شایان تدین به ذکرِ این نکته پرداخت که اگر بخواهیم بر کتابِ تقوایی فصلِ آخری بنویسیم نامِ آن فصل بدون تردید تمام ناتمام است. وی  افزود در این روزهای اخیر در حین تبلیغات متوجه نکاتی شده اند و یکی آن که جماعت سینمارو و تیاتر رو با دبدبه ها و کبکبه های داشته و نداشته شان غالبا تقوایی را نمی شناسند و فیلم های او را ندیده اند. وی همچنان افزود شان سینمای ایران بیش از برنامه ی هفت و بهروز افخمی هاست و این چیزی است که هر سال در هوچی گری های جشنواره فجر فراموش می شود.

پس از این کلیپِ ویژه ی تهیه شده برای این برنامه و تیزرهای خاصِ تهیه شده برای هر کدام از فیلم ها به نمایش در آمد.

پس از نمایش فیلم از سعید ذوالنوریان، استاد دانشگاه و منتقد و مدرس فیلمنامه نویسی دعوت به عمل آمد. ایشان در ابتدا گفتند کسی در عالم هنر در سر تا سر جهان نیست که ناصر تقوایی را به نوعی نشناسد.

سعید ذولنوریان شرح مختصری از زندگی ناصر تقوایی و مرابطه های جوانی او داد. وی به شرح چراییِ اینکه ناخدا خورشید بهترین فیلم کلاسیک تاریخ سینمای ایران است پرداخت و از قصه نویسی تقوایی و منابع مورد اقتباس او سخن گفت. وی افزود ناخدا خورشید در جزئیاتِ بی شمارش است که موفق است و به ذکر چندتایی از این جزئیات پرداخت. سعید ذولنوریان در ادامه به درخواست یکی از حضار از حضورش در کلاس های استاد تقوایی سخن گفت. در پایان نیز به این نکته اشاره ی محکمی کرد که تقوایی در سینمای ایران تک تیر انداز است و با یک شات می تواند هدف را بزند و مسلسلچی (مثل خیلی های دیگر) نیست.

photo_2017-02-26_17-33-51

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر