کد خبر: 16420
A
موسوی گرمارودی:

اگر عزیزی بیمار نمی‌شد از برترین شاعران انقلاب می‌شد

علی موسوی گرمارودی گفت: اگر احمد عزیزی بیمار نمی‌شد و دار فانی را وداع نمی‌گفت، امروز یکی از برترین شاعران انقلاب می‌شد و تاثیرات بیشتری هم بر شعر انقلاب می‌گذاشت.

اگر عزیزی بیمار نمی‌شد از برترین شاعران انقلاب می‌شد

دیده بان ایران به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، علی موسوی گرمارودی - شاعر - ضمن ابراز تاثر و تاسف به‌دلیل درگذشت احمد عزیزی، شاعر آیینی کشور، اظهار کرد: ایشان شاعر با استعدادی بود و در زمره شاعران خوب آیینی کشور محسوب می‌شد. خدا ایشان را رحمت کند و با بزرگان و اهل بیت (ع) که برای‌شان شعر سرود، محشور بدارد.

این شاعر ادامه داد: احمد عزیزی انسان با استعدادی بود و بسیار روان شعر می‌گفت. اوزانی را انتخاب می‌کرد که به روانی شعرش کمک کند و البته جهش‌های فکری و تاثیرهای خوب و نادری هم به ذهنش می‌آمد و از این جهت، شاعری بود که بر بسیاری از شاعران جوان تاثیر گذاشت.

موسوی گرمارودی به‌قدری از ضایعه درگذشت این شاعر آیینی اندوهگین بود که قادر به ادامه گفت‌وگو نبود.

احمد عزیزی از پیشگامان شعر آیینی پس از انقلاب بود که حدود ۹ سال در بستر بیماری به‌سر برد و امروز دوشنبه ۱۶ اسفندماه ۱۳۹۵ در سن ۵۸ سالگی درگذشت.

«کفش‌های مکاشفه»، «شرجی آواز»، «خوابنامه و باغ تناسخ»، «ترجمه زخم»، «باران پروانه»، «رودخانه رؤیا»، «ناودان الماس»، «ترانه‌های ایلیایی»، «غزالستان»، «قوس غزل»، «ملکوت تکلم»، «سیل گل سرخ»، «روستای فطرت» و «رویای رویت» از آثار به‌جامانده از او هستند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر