کد خبر: 16708
A

احمد عزیزی در آرامگاه ابدی آرام گرفت

احمد عزیزی شاعر نام‌آشنای کشورمان در آرامگاه ابدی‌اش در قطعه هنرمندان باغ فردوس کرمانشاه آرام گرفت.

احمد عزیزی در آرامگاه ابدی آرام گرفت

به گزارش دیده بان ایران؛ مراسم تشییع و خاک‌سپاری احمد عزیزی که ۹ سال پایانی عمرش را در اغما و در بیمارستان گذراند با حضور اقشار مختلف مردم کرمانشاه و بویژه هنرمندان این استان، امروز (پنج‌شنبه، ۱۹ اسفند) برگزار شد.

آیت‌الله علماء نماینده ولی فقیه در استان بر پیکر احمد عزیزی نماز خواند و در ادامه پیکر او از مقابل مسجدجامع تا میدان آزادی بر روی دستان کرمانشاهیان تشییع شد.

سپس پیکر عزیزی به باغ فردوس کرمانشاه منتقل شد و پس از خواندن پیام مقام معظم رهبری به مناسبت درگذشت این شاعر آیینی، در آرامگاه ابدی‌اش آرام گرفت.

مهدی قزلی مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی و شاعرانی همچون علیرضا قزوه، بیژن ارژن و جواد محقق در مراسم خاک‌سپاری احمد عزیزی حضور داشتند.

احمد عزیزی روز دوشنبه (۱۶ اسفند) پس از ۹ سال تحمل رنج بیماری در بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه درگذشت.

این شاعر انقلاب چهارم دی‌ماه سال ۱۳۳۷ در شهرستان سرپل ذهاب کرمانشاه به دنیا آمد. سرودن شعر را از دوران جوانی آغاز کرد و ظرف مدت کوتاهی توانست در این زمینه به شهرت برسد.

برخی او را صاحب سبک شعری خودش می‌دانند که الهام‌گرفته از «مثنوی معنوی» است و این سبک را می‌توان در اثر او «کفش‌های مکاشفه» مشاهده کرد.

از جمله آثار احمد عزیزی می‌توان به ترجمه زخم، کفش‌های مکاشفه، شرجی آواز، خوابنامه و باغ تناسخ، باران پروانه، رودخانه رویا و ناودان الماس اشاره کرد.

احمد عزیزی ۱۵ دی‌ماه سال ۱۳۸۶  به اغما رفت و در بخش ICU بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه بستری شد و بعد از ۹ سال تحمل درد و رنج سرانجام ساعت ۱۵:۵۵ روز ۱۶ اسفند دار فانی را وداع گفت.
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر