کد خبر: 18048
A

کشف یک هرم ۳۷۰۰ ساله در مصر

باستان شناسان مصری که مشغول کاوش در گورستان پادشاهی «دهشور» بودند موفق به کشف بقایایی از هرمی شدند که هیچ کس از وجود ان خبر نداشته است.

کشف یک هرم ۳۷۰۰ ساله در مصر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران به نقل از نشریه موسسه باستان‌شناسی آمریکا،  قدمت این هرم به دودمان سیزدهم بازمی‌گردد و متخصصان هرگز از وجود آن آگاهی نداشته‌اند و نکته جالب اینکه بخش‌هایی از این هرم که تاکنون کاوش شده، شرایط بسیار خوب و سالمی دارد.

«محمد عفیفی»، رئیس بخش آثار باستانی مصر در وزارت آثار تاریخی این کشور ضمن اعلام این خبر گفت، بقایای کشف شده شرایط بسیار خوبی دارند و کاوش‌ها برای کشف قسمت‌های دیگر سازه ادامه دارد.

«عادل اوکاشا»، رئیس گورستان پادشاهی دهشور نیز گفت، بخش‌های کشف شده از این هرم نشان‌دهنده بخشی از ساختار درونی است که شامل راهرویی می‌شود که احتمالا به سمت درون هرم می‌رود.

روزنامه «ایندیپندنت» مصر نیز گزارش داده که در بخشی از راهروی این هرم بلوکی در اندازه ۱۷ در ۱۵ سانتی‌متر از جنس مرمر سفید و با سنگ نگاره‌هایی به زبان هیروگلیف کشف شده که باستان‌شناسان سرگرم رمزگشایی آن هستند.

«آسوشیتدپرس» نیز اعلام کرده شکل خمیده دیوارهای هرم حاکی از آن است که این هرم از جمله اولین تلاش‌های مصریان برای ساخت هرم‌هایی با دیوارهایی صاف بوده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر