کد خبر: 19127
A
با نمایش فیلم «معلم»؛

جشنواره جهانی فیلم فجر رسما آغاز به کار کرد

جشنواره جهانی فیلم فجر با نمایش فیلم «معلم» از جمهوری چک یک روز زودتر از برنامه رسمی خود آغاز به کار کرد.

جشنواره جهانی فیلم فجر رسما آغاز به کار کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، جشنواره جهانی فیلم فجر با نمایش فیلم «معلم» از جمهوری چک یک روز زودتر از برنامه رسمی خود آغاز به کار کرد.

 سی‌وپنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر به دبیری سید رضا میرکریمی عصر پنج‌شنبه (۳۱ اردیبهشت) ماه در پردیس چارسو برای اهالی رسانه آغاز شد.

این جشنواره که مراسم افتتاحیه ندارد، به گفته میرکریمی از یکم اردیبهشت به صورت رسمی آغاز می‌شود، اما برای اینکه اهالی رسانه در فشردگی برنامه‌ها بتوانند چند فیلم از جدول جلوتر باشند یک روز زودتر کار خود را با نمایش فیلمی از کشور چک آغاز کرد.

میرکریمی‌ پیش از نمایش فیلم در حضور تعدادی از نمایندگان رسانه‌ها در سالن شماره یک پردیس چارسو گفت: برای یک جشنواره استاندارد ‌و خوب لوازمی نیاز است که در سال گذشته سعی کردیم کارهایی را انجام دهیم تا این رویداد شخصیت هم ارز محافل خود داشته باشد و فیلم‌های خوبی را هم انتخاب کردیم. حتی جمعیت هدف مخاطب را هم بررسی کردیم که البته ممکن است باگ‌هایی هم داشته باشد، ولی به هر حال سخت‌افزارهایی هم نیاز است چون جشنواره یک کاخ می‌خواهد که حداقل ۱۵ سالن داشته باشد.

وی افزود: برای همین‌جا هم پارسال خیلی ما را می‌ترساندند که چارسو  را پُر نمی‌کنید، ولی در عمل نشان داده شد که جشنواره فقط فیلم نشان دادن نیست، بلکه یک آیین است که اگر آدابش اجرا شود و برای کسی که می‌آید تشخص ایجاد شود، همراه خواهد بود.

میرکریمی ادامه داد: ما امسال مجبور شدیم سالن اضافه کنیم، چون میزان استقبال بیش از انتظار بود و غافلگیر شدیم. ضمن اینکه امسال تعداد همراهان فیلم‌ها خیلی زیاد است و بیش از ۷۰ درصد فیلم‌های بخش مسابقه و حتی کوتاه با کارگردان و عواملش پخش می‌شود. نشست‌های علمی زیادی داریم که در دو دانشکده و در چارسو برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر