کد خبر: 20474
A

پرداخت 12هزار میلیارد ریال وام دانشجویی در دولت یازدهم

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: میزان پرداخت وام دانشجویی در دولت یازدهم با رشد 2 برابری افزون بر 12هزار میلیارد ریال بوده است.

پرداخت 12هزار میلیارد ریال وام دانشجویی در دولت یازدهم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،ذوالفقار یزدان مهر روز چهارشنبه در حاشیه همایش معاونان دانشجویی دانشگاههای منطقه هفت کشور در گفت و گو با خبرنگار  اظهار داشت که کل میزان وام پرداختی در دولت قبل حدود 6هزار و 200میلیارد ریال بود.

وی تصریح کرد که میزان پرداخت وام های دانشجویی در سال 93 و 94 نیز به ترتیب افزون بر 2 هزار و 600 و سه هزار و 700 میلیارد ریال بود.

یزدان مهر تاکید کرد: افزون بر یکهزار میلیارد ریال نیز ظرف 2 سال گذشته به صورت بلاعوض به برخی دانشجویان نیازمند در کشور پرداخت شده است.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت که با توجه به بررسی های انجام شده حدود 300 خوابگاه با ظرفیتی افزون بر 75هزار دانشجو با کمبود خوابگاه مواجه هستند.

یزدان مهر ابراز داشت که این کمبود با حضور و مشارکت خیران و همکاری وزارت علوم برای پرداخت 50 درصد سود بانکی، تسهیلات اعطایی به بخش خصوصی در سال تحصیلی جدید مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به پرداخت 860 میلیارد ریال وام دانشجویی به دانشجویان دوره دکتری برای نخستین بار نیز گفت که این میزان در سال تحصیلی جدید به رقمی افزون بر یکهزار و 100 میلیارد ریال افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: میانیگن پرداخت ماهانه به هر دانشجوی دوره دکتری در سال تحصیلی جدید رقمی افزون بر هفت میلیون ریال خواهد بود.

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: میزان درآمدهای اختصاصی صندوق رفاه دانشجویی در دولت تدبیر و امید از 2 هزار و 900میلیارد ریال به بیش از 10هزار میلیارد ریال رسیده است. 

یزدان مهر گفت که سرمایه استراتژیک صندوق رفاه دانشجویی نیز از یکهزار و 400 میلیارد ریال در این دولت به بیش از سه هزار و 400 میلیارد ریال رسید به گونه ای که هم اینک هیچ مشکلی برای پرداخت وام به دانشجویان در سراسر کشور وجود ندارد. 

همایش یک روزه معاونان و روسای امور دانشجویی دانشگاه های منطقه هفت کشور شامل استانهای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد در قالب 17 دانشگاه و مرکز آموزش عالی در یاسوج و با هدف ایمنی و سلامت غذایی برگزار شد_ایرنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر