کد خبر: 20642
A

گرامی‌داشت خبرنگاران فقید حوزه کتاب

مراسم گرامیداشت یاد محمدرضا رستمی و علی عاشوری با حضور جمعی از خبرنگاران و مدیران نمایشگاه کتاب برگزار شد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مراسم گرامیداشت یاد محمدرضا رستمی (خبرنگار فقید حوزه کتاب و سردبیر نشریه روزانه دوره بیست و نهم نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) و علی عاشوری (مدیر فقید بخش فضای مجازی و سایت این نمایشگاه در دوره های گذشته و فعال حوزه کتاب)، ظهر امروز جمعه ۲۲ اردیبهشت و در دهمین روز از برگزاری سی‌امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با حضور سیدعباس صالحی (رئیس نمایشگاه کتاب تهران)، امیرمسعود شهرام‌نیا (قائم‌مقام نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران)، خانواده مرحوم عاشوری و جمعی از خبرنگاران و مدیران نمایشگاه کتاب برگزار شد.

علیرضا بهرامی (دبیر فرهنگی خبرگزاری ایسنا) در این مراسم گفت: یکی از وجوه دل انگیز نمایشگاه کتاب، به وجود آمدن فرصتی چندروزه برای دیدار با فعالان حوزه نشر و به ویژه خبرنگاران پرتلاش حوزه کتاب است. با این وجود، لحظاتی در این فضا رقم می خورد که ناخودآگاه از بودن در آن دل زده می شویم؛ اینکه در این دوره از نمایشگاه، چشم هایمان را به هر سو بگردانیم اما نتوانیم دوستی عزیز مانند رضا رستمی را در آن بیایم، از این دست لحظه هاست.

وی همچنین در گرامیداشت یاد علی عاشوری نیز اظهار داشت: خبرنگاران حوزه کتاب به رغم اینکه کمتر کارشان در فضای رسانه ای و در میان افکار عمومی به چشم می آید اما عاشقانه و پرتلاش به فعالیت در این حوزه فرهنگی مشغول هستند علی عاشوری یکی از این افراد است که به واقع شایسته تقدیر است.

در ادامه حسین صفری (مدیر کمیته اجرایی و رفاهی نمایشگاه سی‌ام کتاب تهران و از دوستان و همکاران سابق زنده‌یاد علی عاشوری)، او را یکی از فعالان و تلاشگران اساسی در زمینه برگزاری مطلوب نمایشگاه دانست و گفت: آقای عاشوری نقش پررنگی در راه اندازی سامانه آنلاین ثبت‌نام ناشران برای حضور در نمایشگاه داشتند و واقعا زنده‌یاد عاشوری در حوزه خود وزنه ای به شمار می‌رفت و صبوری و متنانتش مثال زدنی بود.

سپس سیدعباس صالحی (معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران) در سخنانی گفت: نمایشگاه کتاب مانند یک قالی ایرانی است که هر سال گره‌های متعددی به آن زده می‌شود. امروز ما به یاد دو عزیزی هستیم که در این گره زدن‌ها سهیم بودند؛ علی عاشوری بیست سال در افرینش این قالی سهیم بود و رضا رستمی هم در دوره‌های مختلف نمایشگاه کتاب و به ویژه دوره گذشته، علاوه بر گره زدن تارو پود این قالی، آنها را روایت هم می‌کرد.

وی ادامه داد: یادکرد این دو عزیز، پاسداشت سهم آنهاست در شکل‌گیری خوب این اتفاق. آدم‌ها می‌آیند و می‌روند اما به میزان خاطرات نیکی که از آنها در یادها می‌ماند، شریف و عزیز هستند. مقدار خاطره‌ای که از این دو عزیز در یادها مانده است،  نشان می‌دهد که سهمشان کم نبوده است.

در این مراسم همچنین از فاطمه اسحاق تبار، گوینده رادیو فرهنگ که در حوزه کتاب فعالیت می‌کند، به خاطر جدیت و پشتکار او در این حوزه، توسط سیدعباس صالحی (معاون فرهنگی وزیر ارشاد) تقدیر شد.

لوح یادبودی که در پایان مراسم به خانواده مرحوم عاشوری و رضا رستمی داده شد؛ توسط اهالی رسانه فعال در حوزه کتاب امضا شده بود.-ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر