کد خبر: 20892
A

تجلیل از داریوش اسدزاده به پاس ۷۵ سال هنرآفرینی

مراسم بزرگداشت داریوش اسدزاده و همچنین رونمایی از فیلم مستند «زندگی و دیگر هیچ» به پاس ۷۵ سال خدمت این هنرمند به تئاتر، سینما و تلویزیون در ایوان شمس برگزار شد.

تجلیل از داریوش اسدزاده به پاس ۷۵ سال هنرآفرینی

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مراسم تجلیل از داریوش اسدزاده، هنرمند پیشکسوت  عصر دوشنبه (۲۵ اردیبهشت) و همچنین رونمایی از مستند «زندگی و دیگر هیچ» ساخته ابراهیم شفیعی و با حضور جمع کثیری از دوستداران این هنرمند و بازیگران تئاتر سینما و تلویزیون برگزار شد.

داریوش اسدزاده پس از تجلیل در جملاتی کوتاه بیان کرد: از دیدن این فیلم ناراحت نشوید، چرا که هروقت خودم نگاه می‌کنم، گریه می‌کنم. شرمسارم، هم شادمانم، هم تنگدل.

این هنرمند در ادامه از عوامل فیلم «زندگی و دیگر هیچ» قدردانی کرد، فیلمی که از سال ۹۰ کلید خورد و ساخته شد.

پوری بنایی، هنرمند هم در این مراسم حضور داشت و در سخنانی کوتاه از دست‌اندرکاران مراسمِ تجلیل درخواست کرد فقط از پیر بازیگر ایران، داریوش اسدزاده سخن بگویند.

او گفت: امروز روز بزرگداشت داریوش اسدزاده است. این هنرمند سالها برای هنر ایران درخشیده است، بنابراین تقاضای ما این است فقط درباره این بزرگمرد دراین مراسم صحبت کنیم.

علی شاه حاتمی، کارگردان که در این مراسم از او تجلیل شد، در سخنانی گفت: داریوش اسدزاده عزیز تو اگر فیلمت را نگاه می‌کنی و بغض و گریه می‌کنی، هنرمندان امروز روزگارشان را نگاه می‌کنند و گریه می‌کنند. خدا را شکر که هیچ مسئولی در این مراسم حضور ندارد.

این کارگردان سپس گفت: آن احمق‌هایی که سینمای ایران را به خاطر جوایز بین‌المللی که گرفته‌اند، محکوم به سیاه‌نمایی می‌کنند، ثابت کردند سیاه‌نماتر از خودشان هیچ کسی وجود ندارد.

ابراهیم شفیعی، کارگردان مستند «زندگی و دیگر هیچ» نیز در سخنانی کوتاه به تلاش‌های عوامل فیلم اشاره کرد که عاشقانه درباره داریوش اسدزاده فیلم ساختند و هیچ‌کس در این راه خسته نشد، چرا که بسیار برایشان لذت‌بخش بود.

در بخشی از این مراسم داریوش اسدزاده و عوامل مستند «زندگی و دیگر هیچ» در غیبت مسئولان فر هنگی هنری شهرداری تهران تجلیل شدند.

تابلو فرش این هنرمند به همراه تنی دیگر از هنرمندان دیگر از جمله فریده سپاه منصور، علیرام نورایی و همچنین عوامل فیم مستند به آنها اهدا شد.

احترام برومند نیز در این مراسم حضور داشت و تابلو فرشی از چهره زنده‌یاد داود رشیدی به همسرش در این مراسم اهدا شد.

در پایان این مراسم از فیلم مستند داریوش اسدزاده رونمایی شد و حاضران به تماشای این مستند نشستند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر