کد خبر: 21498
A
در پی شایعاتی مبنی بر تغییرات گسترده در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

«هیچ ائتلافی برای براندازی این رییس نیست»

معاونت گردشگری تشکیل هر نوع ائتلاف و برگزاری جلسه محرمانه برای اعمال تغییرات گسترده در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دولت دوازدهم را تکذیب کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در پی انتشار متنی در شبکه‌های اجتماعی درباره «ائتلاف برخی از مدیران دولتی و نیمه دولتی به منظور تسریع در اجرای پروژه تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه و همچنین تغییر رییس کنونی آن و تقسیم پست بین حاضران آن جلسه»، معاون گردشگری این سازمان که نام‌اش در بین مؤتلفین و حاضران آن جلسه محرمانه ذکر شده است، تکذیبه‌ای را صادر کرد.

 در خبری که برخی از صفحه‌های اجتماعی به انتشار آن مبادرت کرده‌اند، آمده است؛ «روز شنبه بعد از مسجل شدن پیروزی دکتر روحانی، تعدادی از مدیران فعلی و سابق دولتی و نیمه دولتی گردشگری در جلسه‌ای "محرمانه" طرحی برای ایجاد تغییرات گسترده و تقسیم پست‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دولت دوازدهم در جمع خصوصی خود مطرح کردند.»

انگیزه این جلسه «تلاش برای تسریع پروژه تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به وزارتخانه و لابی‌های سیاسی برای تغییر مدیر فعلی آن، "زهرا احمدی پور" ذکر شده است.

غلامحیدر ابراهیم بای سلامی ـ مدیرعامل هلدینگ گردشگری هگتا (زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی) ـ که نام‌اش در بین این ائتلافگران و به عنوان گزینه مسلم جایگزینی رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یا وزارتخانه‌ای که قرار است تاسیس شود، مطرح شده بود با تکذیب این مطلب به ایسنا گفت: هیچ جلسه‌ای با این عنوان و به این مضمون تشکیل نشده و این موضع به هیچ وجه صحت ندارد و حتما مساله را از طریق مراجع ذی صلاح پیگیری خواهد کرد.

معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز با صدور بیانیه‌ای، خبر انتشار یافته در فضای مجازی با عنوان «ائتلافی برای آینده سازمان میراث فرهنگی در دولت دوازدهم!» را تکذیب کرد.

در این تکذیبیه آمده است: «حال که مشارکت گسترده مردم شریف ایران در انتخاب مجدد دولت تدبیر و امید، موجی از آرامش و خشنودی را در فضایی از اتحاد و همبستگی برای جامعه به ارمغان آورده است و اینک که ریاست محترم جمهوری، با معرفی چهره صلح آمیز ایران اسلامی در عرصه بین الملل و ارج نهادن به صنعت گردشگری، چشم اندازی روشن فرا روی فعالان، دست اندرکاران و دوست داران این حوزه گشوده است، کفران نعمت خواهد بود که این شیرینی را با شایعه پراکنی و انتشار اخبار دروغ در فضای مجازی به کام خانواده بزرگ گردشگری تلخ کنیم.

حال که شاهد دستاوردهای ارزشمند در عرصه‌های فرهنگی، هویتی، تولید و اشتغال، گردشگری، شناساندن مواریث تاریخی و جذابیت‌های طبیعی و ... کشور از جانب سازمان هستیم، تصور ایجاد خدشه و واگرایی در وحدت و همبستگی موجود و تفرقه افکنی بین دست اندرکاران، بسیار ساده لوحانه و ناشی از کوته بینی شایعه پراکنان است.

معاونت گردشگری، ضمن تکذیب برگزاری هر گونه جلسه، ائتلاف و...در خصوص مدیریت سازمان، تصریح می‌کند؛ همانگونه که بارها اعلام شده است، اتخاذ تصمیم در امور سازمان از اختیارات ریاست سازمان و شخص رییس جمهور محترم بوده و احترام و متابعت مجموعه از سیاست‌ها و تصمیمات مدیریت عالی را، رکن اصلی پیشبرد اهداف و برنامه‌های سازمان می‌داند.

این معاونت ضمن احترام به جریان آزاد اطلاعات و رسانه و تلاش و خدمت خبرنگاران و شبکه‌های اجتماعی متعهد، حق پیگیری‌های حقوقی و قضایی لازم در رسیدگی فوری به عاملین انتشار این خبر کذب را برای خود محفوظ می‌داند.»-ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر