کد خبر: 21771
A

زنده رود با کلمات جان گرفت

پدیده خشکسالی که آسیب‌هایی را به سراسر کشور وارد کرده امروز قلم به دستان را بیش از همه درگیر خود کرده است و آنها برای دل زنده رود قلم گرفتند و نوشتند باشد که کلمات جانی در بستر رود شوند.

زنده رود با کلمات جان گرفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عصر روز گذشته در دومین جشنواره سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده رود که به همت جهاد دانشگاهی واحد اصفهان برگزار شد، زاینده رود زنده شد از کلماتی که زندگی را برایش فریاد زد و پایانی شیرین در قصه نویسندگان برایش قلم خورد.

این جشنواره در حالی به کار خود پایان داد که نویسندگان جوان توانسته بودند از جشنواره کسب علم کنند و از نویسندگان موی سپید کرده در این راه تجربه برگیرند و شاید اصفهان ایده شد برای نویسندگانی که از شهر های دیگر سفر کرده بودند.

هر چه بود دومین جشنواره سراسری دانشجویی داستان کوتاه زاینده رود دفتر خود را بست و قلم بر زمین گذاشت؛ باشد که همراه با زاینده رود شروعی دوباره آغاز کند.

دومین جشنواره داستان کوتاه نویسی زاینده رود توانست با حضور ۳۵۰ داستان از بیش از ۲۱۰ دانشگاه جاری شود. این جشنواره به صورت دوسالانه در اصفهان برگزار می شود و شاید بتواند سنت و فریادی باشد برای زنده کردن ابدی زنده رودش.

امسال این جشنواره در سه بخش آزاد و ویژه و کوتاه کوتاه کار خود را آغاز کرد و با شرکت شش نفر در مقطع کاردانی، ۱۳۹ نفر در مقطع کارشناسی، ۸۰ نفر در مقطع کارشناسی ارشد و ۵۱ نفر در مقطع دکتری جان گرفت و توانست با برگزیدن ۱۸ اثر کار خود را به پایان برساند و در اختتامیه این جشنواره از نویسندگان برگزیده تقدیر به عمل آمد و نکوداشت محمد کلباسی نویسنده اصفهانی هم برگزار شد.

در این جشنواره پویا کیانی و احسان مرزبان نفرات اول، میلاد حسینی و علی شکیبایی نفرات دوم و سروش مستور نفر سوم در بخش آزاد شدند و در این بخش از عرفان مهبد، سعید رضایی، ارشاد ازغ، وحیده ابراهیم زاده، نوید ظریف کریمی و سینا برازجانی تقدیر شد.

در بخش ویژه که زاینده رود نام گرفته بود داستانی نتوانسته بود داوران جشنواره را راضی کند و نفرات برتری برای این بخش در نظر گرفته نشد اما از الهه امینی نوگورانی، پویا منشی زاده، حمید بابایی و مسعود ریاحی تقدیر به عمل آمد.

در بخش کوتاه کوتاه نیز داوران برنده‌ای در نظر نگرفتند و از ریحانه کفشچیان مقدم، زهرا سلاطی و فریبا رحمانی تقدیر شد._ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر