کد خبر: 22100
A

مستند «ترور رزم‌آرا» در راه «حقیقت»

مستند «رزم‌آرا یک دوسیه مسکوت»به کارگردانی سیداحسان عمادی و تهیه‌کنندگی حسام اسلامی، برای اولین نمایش عمومی به دبیرخانه یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت ارائه خواهد شد.

مستند «ترور رزم‌آرا» در راه «حقیقت»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حسام اسلامی در گفتگویی مطرح کرد: ایده ساخت فیلمی پیرامون ترور رزم‌آرا هنگام ساخت مستند «محاکمه» در ذهن ما شکل گرفت و موضوع به قدری برایمان جذاب بود که از همان زمان تحقیقات خود را در این باره آغاز کردیم.

وی ادامه داد: پس از یک سال تحقیق و نگارش فیلمنامه، مصاحبه با بازماندگان دوره نخست‌وزیری سپهبد علی رزم‌آرا انجام شد. با توجه به گذشت 65 سال از آن دوران و سن بالای 85 سال افراد بازمانده، مصاحبه با این افراد امری دشوار بود. بسیاری از این افراد اکنون خارج از ایران زندگی می‌کنند و مصاحبه با آن‌ها به صورت تلفنی یا از طریق اسکایپ و پس از جلب اعتمادشان انجام شد.

این مستندساز در ادامه افزود: منوچهر رزم‌آرا که هم اکنون فرانسه زندگی می‌کند، محمدمهدی عبدخدایی؛ دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام که شاهد عینی ترور بوده است و داود امینی نویسنده کتاب اعدام انقلابی رزم‌آرا به روایت اسناد، از جمله افرادی هستند که در این فیلم مصاحبه‌هایی با آن‌ها انجام شده است.

وی ضمن اشاره به ارائه روایتی تازه از ترور رزم‌آرا در مستند «رزم‌آرا یک دوسیه مسکوت» خاطرنشان کرد: تمامی صداها و گزارش بازجویی‌های آن دوره جمع‌آوری شده است. ما تلاش کردیم در طول مستند علاوه بر پرداختن به زندگی رزم‌آرا سرنخ‌هایی از ترور او ارائه دهیم تا مخاطبان به روایت تازه‌ای دست یابند؛ تعریفی متفاوت از روایت‌های رسمی موجود گذشته که همگی مبهم هستند.

اسلامی در پایان تاکید کرد: این مستند با نام موقت «رزم‌آرا یک دوسیه مسکوت» آماده نمایش شده است و ما تصمیم داریم با این فیلم در یازدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت حضور داشته باشیم.

 عوامل تولید این مستند عبارتند از: نویسنده و کارگردان: احسان عمادی، تهیه‌کننده: حسام اسلامی، تدوین‌گر: محمدحسین حیدری، گوینده متن: محمد بحرانی، موسیقی و صداگذار: یونس اسکندری، مشاور تاریخی پروژه: مرتضی رسولی‌پور._ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر