کد خبر: 22795
A

هم و غم ایرج انواری تدریس بود + پوستر

قباد شیوا درباره ایرج انواری، گرافیست تازه‌درگذشته ایرانی گفت: یکی از قدیمی‌ترین طراحان گرافیک نوین ایران بود که هم و غمش تدریس بود.

هم و غم ایرج انواری تدریس بود + پوستر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ایرج انواری از دانش آموختگان دانشکده تزئینی در رشته چاپ و نگارش بود که پس از آن در مدرسه آردکو پاریس به ادامه تحصیل پرداخت و با گرافیک روز دنیا آشنا شد.

او سپس در بازگشت به ایران در دانشکده سابق خود به آموزش هنرجویان پرداخت و در به روز سازی طرح دروس قدیمی گرافیک تلاش کرد.

بهزاد شیشه‌گران –گرافیست- درباره او به ایسنا گفت: ایرج انواری در سال ۵۷ یکی از استادان و هنرمندان وارسته گرافیک من در دانشگاه هنر بودد. او مباحث گرافیک را خیلی خوب تجزیه و تحلیل می کرد و شخصیتی آرام، صبور و افتاده‌ای داشت. او علاقه ویژه‌ای به فعالیت‌های هنری من حقیر در خارج از دانشگاه که اغلب طراحی پوسترهای سیاسی‌ام بود، نشان می‌داد و با علاقه‌مندی می‌خواست درباره آنچه که بیرون از دانشگاه کار کرده‌ام برای بچه‌های کلاس توضیح دهم.

او ادامه داد: سال پیش با حضور ایشان بزرگداشتی در گالری «افرند» برگزار شد و بنده به پاسداشت زحماتشان در آموزش گرافیک برای جوانان این سرزمین، پرتره ایشان را طراحی کردم و به همراه نقاشی‌های بسیاری از هنرمندان دیگر به نمایش درآمد.

پوستری که بهزاد شیشه‌گران برای ایرج انواری طراحی کرد

قباد شیوا –گرافیست- نیز درباره انواری به ایسنا گفت: او یکی از قدیمی‌ترین طراحان گرافیک نوین ایران بود. سال‌ها در نشر امیرکبیر جلدهایی طراحی کردد که ماندنی‌ است. او در دانشگاه شاگردان خوبی تربیت کرد که مدیون زحمات او هستند.

او اضافه کرد: او زندگی شخصی خوبی نداشت اما شرایط را تحمل کرد. خدا رحمتش کند. از دهه‌ای که گرافیک نوین ایران شروع شد در نشر امیرکبیر فرمت‌های خوبی را طراحی کرد. بیشتر هم و غم او تدریس بود. انواری دوست ما بود و ما از غم او ناراحت هستیم.

قباد شیوا درباره سبک انواری گفت: کارهای گرافیکی‌اش خیلی کلاسیکی بود و نیز تحت تأثیر کسی نبود.

به گزارش خبرنگار، ایرج انواری صبح روز دوشنبه ۱۵ خرداد درگذشت._ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر