کد خبر: 23061
A

انتشار فراخوان بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

بیست‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مریم کاظمی فراخوان داد.

انتشار فراخوان بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، فراخوان بیست‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با هشت بخش تخصصی برای برگزاری در آذر 1396 منتشر شد.

این فراخوان با یاداشت کوتاهی از مریم کاظمی دبیر جشنواره بیست‌و‌چهارم آغاز شده که در آن آمده است : «جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان بعد از بیست‌و‌سه دوره برگزاری، یک اتفاق موقتی و یک جشن فرخنده چند روزه نیست. یک تاریخ و یک فرهنگ است. تاریخ بخشی از تئاتر ایران که زنجیره سال‌ها کار اجرایی نمایش‌های کودک و نوجوان را به هم پیوند داده است و برایمان خاطره‌انگیز شده است.

در طول زمان، جشنواره پالوده شده، تغییریافته و به شکل کنونی آن درآمده است و اگر از این منظر به طور یکپارچه به جشنواره نگاه کنیم، تغییر اجتناب‌ناپذیر است و باید منتظر تحول و دگرگونی مثبت در سال‌های آینده نیز باشیم و خود را موافق و شریک آن بدانیم. با امید به رویدادی پویا به سمت آذر 96 پیش می‌رویم.»

بیست‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی ایران برگزار می‌شود، شعار «کودکی؛ همسفر قصه‌ها» و هدف تقویت و رشد آگاهی و اعتماد به نفس فرزندان ایران زمین از طریق نمایش را چشم‌انداز برگزاری خود معرفی کرده است.

در این فراخوان اولویت انتخاب؛ مضامین آثار شرکت‌کننده، توجه به کیفیت هنری، اخلاق اجتماعی و خانوادگی، سنت‌های دین مبین اسلام، مهر و دوستی، فرهنگ اصیل ایرانی، شادی و امیدواری و توجه درست به مخاطب نمایش اعلام شده است.

بخش‌های تخصصی جشنواره شامل تئاتر کودک، تئاتر نوجوان،  تئاتر خردسالان، تئاتر خیابانی، تئاتر بین‌الملل، مسابقه نمایشنامه‌نویسی،  تئاتر دانش‌آموزی و  کارگاه‌های آموزشی خواهند بود.

مطابق فراخوان مهلت ارسال طرح و ایده اجرایی بخش تئاتر خردسالان و تئاتر خیابانی  تا تاریخ  96/4/31 ، مهلت ارسال آثار متقاضی مسابقه نمایشنامه‌نویسی مرحله نخست تا تاریخ 96/6/1، مهلت ارسال لوح فشرده نمایش‌های متقاضی‌ بخش‌های تئاتر کودک و نوجوان تا تاریخ 96/7/4 خواهد بود.  

ارزیابی و معرفی طرح‌های برگزیده بخش تئاتر خردسالان و تئاتر خیابانی تا تاریخ 96/5/15 و  مهلت دریافت لوح فشرده طرح‌های برگزیده بخش تئاتر خردسالان و تئاترخیابانی تا تاریخ 96/7/1 خواهد بود.

 ارزیابی و معرفی آثار برگزیده مرحله نخست مسابقه نمایشنامه‌نویسی تا تاریخ 96/6/20  و  ارزیابی و معرفی نمایش‌های برگزیده بخش‌های تئاتر کودک و نوجوان تا تاریخ 96/7/22 به انجام خواهد رسید.

هنرمندان تئاتر و گروه‌های نمایشی می‌توانند با مطالعه دقیق فراخوان و ارسال فرم پر شده و مدارک مورد نیاز به دبیرخانه جشنواره آثار خود را در این جشنواره تخصصی شرکت دهند.-خبرآنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر