کد خبر: 23065
A

وزیر آموزش و پرورش: برنامه‌های قرآنی باید به متن کتب درسی وارد شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال در آموزش و پرورش افزایش 45 درصدی بودجه قرآنی را داشته‌ایم و ما در تمامی مقاطع از طریق کنکور در رشته‌های قرآنی دانشجو معلم را جذب می‌کنیم.

وزیر آموزش و پرورش: برنامه‌های قرآنی باید به متن کتب درسی وارد شود

 

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران ، فخرالدین احمدی دانش آشتیانی عصر امروز با حضور در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، درباره افزایش بودجه قرآنی که از سوی وزارت ارشاد اعلام شده که آیا این بودجه شامل آموزش و پرورش هم می‌شود؟ اظهار کرد: هر ساله براساس فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه قرآن در آموزش و پرورش هم بودجه‌ای برای فعالیت‌های قرانی درنظر گرفته می‌شود

وی ادامه داد:‌ موضوع انس دانش‌آموزان با قرآن در آموزش و پرورش از اهمیت خاصی برخوردار است و ما همواره توجه ویژه‌ای به این بخش داریم امسال آموزش و پرورش نسبت به گذشته در رابطه با فعالیت‌های قرانی با 45 درصد افزایش بودجه روبه‌رو بوده و امسال در حدود 48 میلیارد تومان بودجه فعالیت‌های قرآنی این سازمان است.

دانش‌آشتیانی تأکید کرد: برنامه‌های قرآنی آموزش و پرورش باید تا حد ممکن در متن برنامه‌ درسی مدارس وارد شود و برای اینکه این برنامه کارایی و اثربخشی بیشتری داشته باشد باید مفاهیم قرآنی در کتب درسی وارد شود.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: ما برنامه‌های تربیت مربی قران را در وزارتخانه در دستور کار داریم و برای تمام موضوعات درسی در دانشگاه‌ فرهنگیان برنامه داریم و جذب دانشجو معلم در تمام رشته‌ها از طریق کنکور انجام می‌شود که رشته‌های قرآنی یکی از آن‌ها است.-ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر