کد خبر: 24705
A
در نشست تبریز 2018 مطرح شد؛

تشویق‌های رایگان برای هتل سازی در تبریز/ درخواست برای بودجه بیشتر

نشست مشترک ستاد ملی سیاست گذاری و سیاست برنامه‌ریزی و اجرایی تبریز 2018 در حالی برگزار شد که استاندار این شهر درخواست حمایت و تعیین ردیف بودجه مشخص برای پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال 1397 را مطرح کرد.

تشویق‌های رایگان برای هتل سازی در تبریز/ درخواست برای بودجه بیشتر

دیده بان ایران: سومین نشست مشترک این ستاد با حضور زهرا احمدی‌پور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری کشور در شهر تبریز که برای سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده است، برگزار شد،‌ ضمن آنکه معاونان گردشگری کل استان‌ها در این نشست حضور داشتند تا طبق گفته احمدی‌پور حامی تبریز باشند.

مرتضی بخشایش آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنای ع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: اگر در فضای مجازی رویدادهای سال 2018 را سرچ کنید با جام جهانی فوتبال در روسیه و پایتخت گردشگری جهان اسلام تبریز روبرو می‌شویم. بنابراین یک رویداد مهم برای ایران محسوب می‌شود.


معصومی‌پور رئیس امور فرهنگی و گردشگری سازمان برنامه و بودجه درخواست کرد گزارشی از وضعیت گردشگری استان آذربایجان شرقی و مشکلات این منطقه بویژه در بخش زیرساخت و خدمات ارائه شود تا این سازمان برای رفع آن مطابق وضعیت موجود اقدام کند.

اطهره نژادی معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده طرح‌های مربوط به توانمند سازی زنان بویژه در حوزه صنایع دستی و گردشگری را که برای این منطقه در نظر گرفته شده تشریح کرد.

نماینده سازمان فرهنگ و ارتباطات نیز در این نشست پیشنهادهایی را برای توسعه روابط فرهنگی ارائه کرد و درخواست داشت: محتوا برای معرفی این رویداد از طریق سازمان‌هایی مثل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری ارائه شود تا این سازمان بتواند انتقال دهد، چرا که سازمان فرهنگ و ارتباطات ظرفیت و امکان تولید محتوا ندارد.

وی همچنین برای معرفی این رویداد در نمایندگی‌های خارج از ایران و نمایشگاه‌های بین‌المللی اعلام آمادگی کرد.

در ادامه این نشست،برای تعیین آغاز رویداد تبریز 2018 بحث‌هایی مطرح شد تا زمان دقیق برگزاری مراسم افتتاحیه معین شود که استاندار پیشنهاد کرد بخاطر برودت شدید هوا در این استان، آغاز این رویداد به نوروز یا پایان اسفند موکول شود که این موضوع با مخالفت زهرا احمدی‌پور رئیس سازمان میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری روبرو شد.

احمدی‌پور گفت:اگر این رویداد در کشور دیگری برگزار می‌شد از لحظه به لحظه آن استفاده می‌کردند. این بهانه‌ها که هوا سرد است و نوروز نزدیک است،‌ فاتحه گردشگری خوانده می‌شود. نباید این فرصت را از دست بدهیم و برای مدیریت آن باید فکر بکنیم.

او تاکید کرد: اگر آغاز رویداد تبریز 2018 در تاریخ 10 بهمن 1396 نباشد، نمی‌توانم شخصا از رئیس جمهور برای حضور در این مراسم دعوت کنم چرا که اسفندماه معمولا این کشور تعطیل است و اگر رویداد بین‌المللی به این مهمی در آن تاریخ تعطیل شود حتما به اردیبهشت ماه موکول خواهد شد و این موضوع عملا ما را عقب خواهد انداخت.

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در واکنش گفت: اگر دستگاه‌های دیگر درباره تاریخ به توافق برسند و وزارت خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات بتوانند مقدمات حضور مهمانان خارجی را فراهم کنند،‌ ما آمادگی داریم. این نشست بدون تعیین زمان دقیق آغاز تبریز 2018؛ پایتخت گردشگری جهان اسلام پایان یافت و نتیجه آن به پس از رایزنی‌ها برای جلسه چهارم موکول شد.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر