کد خبر: 25727
A

مجازات شدید برای سوء استفاده از عنوان "پروفسور"

یو.دبلیو نیوز نوشت:‌ وزارت آموزش و تحقیقات نروژ پیشنهاد جدیدی را برای مجازات سوءاستفاده از عنوان "پروفسور" ارائه می‌دهد.

مجازات شدید برای سوء استفاده از عنوان "پروفسور"

دیده بان ایران: وزارت آموزش و تحقیقات نروژ در یک نامه که حاوی مقررات جدید پیشنهاد شده بود، اعلام کرد کسانی که به اشتباه از عنوان حفاظت شده "پروفسور" استفاده کرده یا این لقب را در بخشی از عنوان کلی خود به کار ببرند، با جریمه‌ای تا سقف 22 هزار و 700 دلار مجازات خواهند شد.

در این نامه آمده است: بر این اساس، از موسسات می‌خواهیم راه‌هایی برای متوقف ساختن استفاده غیر مجاز از عنوان "پروفسور" به کار بگیرند. وزارتخانه معتقد است جریمه باید به اندازه‌ای باشد که تاثیر بازدارندگی زیادی برای بزرگترین موسسات داشته باشد و در هر مورد، میزان جریمه جداگانه تعیین شود.

موسسات آموزش عالی و موسسات تحقیقاتی تا تاریخ 15 سپتامبر 2017 برای ارائه پیشنهادات قانونی خود در این زمینه فرصت اظهارنظر دارند.

سال گذشته در 26 ژوئن، وزارت آموزش و تحقیقات نامه‌ای به مؤسسات آموزش عالی نوشت و به آنها یادآور شد که استفاده از عنوان "پروفسور"، با توجه به قانون دانشگاه‌ها باید محافظت و کنترل شده باشد.

براساس قانون جدید؛ کسانی که برای 10 سال دارای یک مرتبه علمی بوده باشند یا استادانی که مدت کوتاهی از بازنشستگی‌شان بگذرد، حق استفاده از عنوان "پروفسور" را دارند.

نهایتا دو راه برای پروفسور شدن وجود دارد؛ قرار گرفتن به عنوان پروفسور در یک موسسه آموزش عالی یا ارتقای مرتبه علمی از استاد ارشد به پروفسور.

ضمن اینکه حداقل معیارها برای استخدام به عنوان پروفسور یا ارتقای مرتبه علمی در مقررات مربوطه مشخص شده است.

این وزارتخانه مدعی است که متوجه شده است که کارکنان در دانشگاه‌ها، کالج‌ها و بخش مؤسسات آموزش عالی از عنوان "پروفسور" پژوهشی به عنوان یک موقعیت ممتاز استفاده می‌کنند، در حالی که حائز این مرتبه علمی نیستند و بعضا حتی به عنوان استاد دانشگاه نیز فعالیت نمی‌کنند.

بنابر اعلام این وزارتخانه، کارکنان موسسات تحقیقاتی نمی‌توانند از عنوان "پروفسور" استفاده کنند، چرا که بر اساس قانون جدید چنین حقی را نخواهند داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر