کد خبر: 26035
A

ورود کمیسیون فرهنگی به پرونده لغو زنجیره‌ای کنسرت‌ها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از ورود کمیسیون متبوعش به موضوع لغو کنسرت‌ها خبر داد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول لغو یا صدور مجوز کنسرت‌ها است.

ورود کمیسیون فرهنگی به پرونده لغو زنجیره‌ای کنسرت‌ها

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ پروانه سلحشوری در واکنش به ادامه روند لغو کنسرت‌ها در کشور، گفت: بارها در این خصوص موضع‌گیری شده و نسبت به دخالت نابجای دادستانی‌ در لغو مجوزها هشدار داده شده است ولی باز هم شاهد دخالت دادستانی‌ برخی شهرها در امور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را متولی صدور و لغو مجوز برای برگزاری کنسرت‌ها عنوان و اظهار کرد: نیروی انتظامی نیز مسئول تأمین و برقراری امنیت کنسرت‌ها است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون برای دادستانی‌ها جایگاهی برای ورود به موضوع کنسرت‌ها تعریف نشده است، گفت: لغو مجوز کنسرت شهرام و حافظ ناظری در قوچان مصداق دخالت قوا در حوزه‌های یکدیگر است.

سلحشوری این قبیل اقدامات حاشیه‌ساز و ابزاری برای نشان دادن قدرت از سوی گروه خاص برشمرد و افزود: متأسفانه  مصاحبه‌ها و موضع‌گیری‌ها در این خصوص نیز کارکرد خود را از دست داده‌ است و ما هرچه بگوییم فایده‌ای ندارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس برگزاری کنسرت به شکل غیرمنظم و پراکنده در کشور را بی معنا خواند و تصریح کرد: اینکه  کنسرت در برخی از مناطق کشور برگزار می‌شود و در برخی مناطق دیگر با دخالت‌های بی مورد لغو می‌شود قابل درک نیست.

وی حضور و تقدیر از یکی از خواننده‌‎های زیرزمینی در یکی از جشن ها و برخورد آن‌ها با موسیقی سنتی و غنی را متناقض خواند و ادامه داد: برخی جناح های سیاسی باید یک بار برای همیشه تکلیف خود را در مواجهه با موسیقی روشن و مشخص کند.

رییس فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در باب شأن نظارتی خود می‌تواند روی وزارت ارشاد اسلامی نظارت کند، ادامه داد: این موضوع در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح خواهد شد و باید بررسی شود که چرا نهادهای غیرمرتبط به موضوعات فرهنگی ورود می‌کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا دادستانی از وجود خلأ قانونی برای لغو مجوز کنسرت‌ها استفاده می‌کند، گفت: بیشتر از اینکه در این زمینه خلأ قانونی وجود داشته باشد دخالت نهادها در امور یکدیگر دیده می‌شود؛ لذا قانون تکلیف را برای اموری مثل برگزاری کنسرت مشخص کرده و نقشی برای دادستانی قوه قضاییه تعریف نشده است.

سلحشوری شأن و جایگاه هنرمندان را بالاتر از این خواند که با درهای بسته مواجه شوند و گفت: باید با هنرمندان با ادبیات و رفتار فرهنگی برخورد کرد و برخوردهایی از این دست قابل قبول نیست.

گفتنی است در ادامه جریان لغو کنسرت‌ها در کشور اخیرا کنسرت موسیقی سنتی شهرام و حافظ ناظری به دستور دادستان قوچان، به علت آنچه که نامناسب بودن مکان برگزاری آن اعلام شده، لغو شد.- خانه ملت

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر