کد خبر: 26684
A

هنرمندانی که در ستایش محسن حججی نوشتند/ از پریناز ایزدیار تا رضا رشیدپور و هادی حجازی‌فر/ عکس

هنرمندان در توصیف رشادت و صلابت محسن حججی شهید مدافع حرم در واپسین لحظات زندگی نوشته‌ و او را ستایش کرده‌اند.

دیده بان ایران: تصویر شهید محسن حججی در چنگ داعشیان چنان شکوهی دارد که بی‌اختیار در ذهن ماندگار می‌شود.  شهادت او موجی از اندوه همراه با ستایش در جامعه راه انداخته است.

در این میان هنرمندان نیز هر کدام به شیوه‌ای لب به ستایش از این شهید بزرگوار گشوده‌اند. یکی او را دلاور می‌خواند دیگری مرد خدا.

پریناز ایزدیار تصویری از او که فرزندش را در آغوش گرفته به اشتراک گذاشت و نوشت: «نه تنها فرزند دو ساله ات بلکه تمام ایران به شما افتخار خواهند کرد و یادتان همیشه زنده ست و دلمان کباب.»

« ما، بی چرا زندگانیم...آنان، به چرا مرگِ خود آگاهانند» شبنم مقدمی با شعری از شاملو از محسن حججی نوشته است: « محسن حججی ، را دستِ یزیدیانِ زمان پر پر کرد.»

رضا رشیدپور مجری برنامه «حالا خورشید» نوشته است: « انگار لبخند خداست که بر کهکشان صورتت سنجاق شده ... مهتاب می چکد از چشمهای ماهت ...»

در نظر سیما تیرانداز واژه قهرمان شایسته توصیف فرد چون محسن حججی است. او در این باره می‌نویسد: «قهرمان تویی برادر.»

هادی حجازی‌فر بازیگر «ماجرای نیمروز» درباره او می‌نویسد: «آقا مُحسن جان ، برادرِ بی سَرِ سَربلندم . ممنون از استواریِ صورتِ مردانه ات . از آن چشمهایِ بی ترس و حواس جَمع ات که میداند این تصویر قرار است مُعرف قدّ و قامتِ یک ملّت و تاریخ باشد در مبارزه و جهاد با جهل و شیطانِ خدانِما . آقا محسن جان ، خوش بحالِ تو که حضور مردانه و دست بسته ات در برابرِ کراهتِ جلّاد هراسانِ اسلحه بدست ، با آن دودهای داغِ پر از غم و آن خیمه و بیابان و آن لبهای خشک ، یادآور تصویرهای ذهنی مان از روضه های کودکی و اکنونِ مان شده است . هرگز چنین سَری را تیغِ اجل نَبُرَد .کاین سَر زِ سَربلندی بر ساقِ عرش ساید.»

امیرحسین رستمی درباره محسن حججی نوشت: «براى سربلندى ایران رفتى و قهرمان و الگو تویى، نه هنرمند و ورزشکار و سیاستمدار، که همشون زمینین و تو اسمونى.خدایا مراقب فرشتش باش.»

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر