کد خبر: 27172
A
در پانزدهمین اجلاس روز جهانی مسجد مطرح شد؛

ایجاد جایگاه خاص برای جوانان در مساجد مورد توجه رهبری است

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در پانزدهمین دوره اجلاس روز جهانی مسجد گفت: مساجد باید تحت هر شرایطی بر محور نماز حرکت کنند و ایجاد جایگاه خاص برای جوانان در مساجد مورد توجه رهبری است.

ایجاد جایگاه خاص برای جوانان در مساجد مورد توجه رهبری است

به گزارش پایگاه خبری- تحلیلی دیده بان ایران،حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی اکبری در پانزدهمین اجلاس روز جهانی مساجد اظهار داشت: امیدواریم درسالجاری، مراسم حج با شکوه و صیانت برگزار شود و در آینده نزدیک بیت عتیق از اسارت آزاد شود و یاد حجاج را در سال ۶۶ گرامی می‌داریم.

وی افزود: امروز همه‌جا سخن از شهید حججی است و اخلاص و نورانیت این شهید در همه‌جا دیده می‌شود و در چنین روزی که روز انقلابی و ضدصهیونیستی است؛ ما جلسه را با رویکرد ایثار، شهادت، مقاومت و ایستادگی برگزار می‌کنیم.

این مقام مسوول در ادامه گفت: قاسم سلیمانی و سربازهای او یک پدیده الهام‌بخش در جهان اسلام هستند و این شخصیت نماد وفا، بصیرت و سرافرازی است؛ حاج قاسم حلقه وصل مجاهدان اول انقلاب و شهدای دفاع مقدس با نسل کنونی است و در شخصیت او تأثیر رهبر را می‌توان دید.

حاجی علی اکبری افزود: سردار قاسم سلیمانی نماد بصیرت و روشن‌بینی است و بچه‌های حاج قاسم همه‌جا حضور دارند و توانسته‌اند در دل همگان یک تحول بزرگی ایجاد کنند که این حرکت تا اروپا و آمریکا و آفریقا هم رفته است.

صدا و سیما از پیشبرد معارف الهی حمایت کند

وی بیان داشت: نقش سازمان صداوسیما به عنوان یک رسانه ملی بسیار تأثیرگذار است و می‌تواند از هویت ملی ما و پیشبرد معارف الهی حمایت کند و امیدواریم رئیس رسانه ملی که نگاه مسجدی دارد بتواند در فرهنگ‌سازی جامعه ما از طریق رسانه ملی بیشتر از قبل ظرفیت‌سازی ایجاد کند.

حاج علی‌ اکبری خاطر نشان کرد: بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه مساجد کشور در سال گذشته نقشه راه عمران و آبادانی مساجد و رسیدن به مسجد تراز اسلامی را برای ما  فراهم کرد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه گفت: مساجد باید تحت هر شرایطی بر محور نماز حرکت کنند و ایجاد جایگاه خاص برای جوانان در مساجد مورد توجه رهبری است. جوانان موضوع دیروز، امروز و فردای ما هستند و محل مناقشه ما و کفر و استکبار جهانی جوانان هستند. مساجد باید با همت و حکمت، زمینه مناسبی برای جذب جوانان فراهم کنند.

حاج‌علی‌ اکبری اظهر داشت: مسجد اگر از چهره انقلابی و گفتمان و جلوه و سیمای انقلابی خالی شود؛ این مسجد یک مسجد دشمن‌پسند می‌شود و مسجد باید در برابر امواج گوناگون طراحی‌های دشمن بایستد.

در ادامه این مراسم رئیس سازمان صدا و سیما و سردار قاسم سلیمانی از دیگر سخنرانان بودند و همچنین از کتاب " مسجد و هسته مقاومت رونمایی شد.

گفتنی است که در پایان این مراسم از خانواده شیهد والا مقام "محسن حججی" تقدیر به عمل آمد.

 

خبرنگار: سجادصفری

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر