کد خبر: 27765
A

ثبت سالانه بیش از ۲ هزار مورد وقف در کشور

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه، از ثبت سالانه ۲۵۰۰ مورد وقف در کشور خبر داد و گفت: در پنج ماهه نخست امسال ۸۹۰ وقف به ثبت رسیده است.

ثبت سالانه بیش از ۲ هزار مورد وقف در کشور

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت‌الاسلام علی شرف‌خانی در حاشیه بهره‌برداری از بزرگ‌ترین مرکز پرورش و تولید منابع ژنی گوسفند افشاری کشور، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حسینیه اعظم زنجان یکی از اماکن متبرکه در سطح کشور محسوب می‌شود، حرکت بزرگ حسینی که امروز شاهد آن در این مکان هستیم موجب شده تا استان زنجان به عنوان پایتخت شور و شعور حسینی نام گیرد.

وی افزود: ایجاد سرمایه‌گذاری‌های مانا به استفاده بیشتر از ظرفیت این مجموعه‌ها کمک می‌کند و این اقدامات به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در راستای تولید ملی و اقتصاد مقاومتی انجام می‌گیرد.

این مسئول یادآور شد: تولید داخلی و خودکفایی کشور و قطع وابستگی، یکی از اهداف این مجموعه محسوب می‌شود که در این عرصه خوشبختانه حسینیه اعظم زنجان در این زمینه عملکرد مناسبی دارد.

وی افزود: موضوع وارد کردن دام و گوشت از خارج کشور موجب وابستگی کشورمان شده است که در این عرصه حسینیه اعظم زنجان با انجام یک کار جهادی و تیمی، الگوی نمونه در زمینه پرورش گوسفند افشاری شده‌ است.

شرف‌خانی در ادامه به وظایف این سازمان اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مورد توجه در معاونت فرهنگی، بقاع متبرکه است که در این عرصه در کل کشور ۸۰۵۱ بقعه متبرکه وجود دارد که به فرموده مقام معظم رهبری باید به مراکز قطب فرهنگی تبدیل شود.

وی افزود: برنامه چشم‌انداز تبدیل بقاع به قطب فرهنگی اندیشیده شده و برنامه‌های مربوط به آن نوشته شده است که خوشبختانه در این زمینه اقدامات خوبی صورت گرفته است. اجرای امینانه نیات واقفان از دیگر وظایف اوقاف محسوب می‌شود که کل نیات واقفان در کشور ۸۰۷ مورد است. همچنین ایجاد، نشر و ترویج معارف اسلامی از دیگر وظایف این سازمان محسوب می‌شود.

شرف‌خانی یادآور شد: در آستانه سال تحصیلی جدید ۳۶ هزار بسته تحصیلی از محل عواید موقوفات در بین دانش‌آموزان توزیع خواهد شد. ترویج انجام سنت حسنه وقف نیز از دیگر اقداماتی است که اوقاف در برنامه خود دارد و در این زمینه نیز اقدامات متعددی انجام داده است.

وی خاطرنشان کرد: متوسط وقف تا سال ۸۹ به صورت متوسط ۲۰۰ مورد بود، اما پس از این سال تعداد موقوفات در یک سال به ۲۵۰۰ مورد رسیده و در پنج ماهه نخست امسال نیز ۸۹۰ وقف به ثبت شده است.

شرف‌خانی خاطرنشان کرد: در آستانه ماه محرم نیز برنامه‌های منسجمی در راستای اجرای امینانه نیات واقفان برنامه‌ریزی شده است که اغلب موقوفات در زمینه عزاداری برای امام حسین (ع) است که در این زمینه نیز بر اساس نیات واقفان عمل می‌شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر