کد خبر: 29687
A

بازیگر سینما: مردم باور نمی‌کنند بازیگران هم به بقال سر کوچه بدهکارند

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: کسی در وادی هنر امروزه به تعهدات مالی خود پایبند نیست، پاسخگو نبودن هم البته امری کسالت بارتر شده و اینکه هنرمند امروزه حتی به بقال سر کوچه هم بدهکار است، و این امر باعث تعجب عوام شده است و باور نمی کنند شاید برخی هنرمندان به بقال سر کوچه بدهکارند.

بازیگر سینما: مردم باور نمی‌کنند بازیگران هم به بقال سر کوچه بدهکارند

دیده بان ایران: سید مهرداد ضیایی نویسنده و بازیگر سینما٬ تئاتر و تلویزیون در گفت و گو با میزان در خصوص فعالیت های خود در عرصه هنر گفت: در حال حاضر در عرصه نگارش متن صحبت هایی با احمدرضا زالی برای نگارش متن چند مجموعه تلویزیونی صورت گرفته و در صورت فراهم شدن شرایط نوشتن فیلمنامه این کارها آغاز خواهد شد.

 

وی افزود: علاوه بر این برای تز دکترای یکی از دوستان نمایشنامه‌ای را با اقتباس و برداشت از یکی از افسانه های لهستانی در دست نگارش دارم. نگارش کتابی با موضوع تاریخ معاصر تهران  از دیگر فعالیت این روزهای من است که در مراحل پایانی به سر برده و در دست چاپ است. علاوه بر این، دو دفتر گزیده اشعارم را نشر چلچله در پاییز چاپ و منتشر می کند.

ضیایی در خصوص کتاب تاریخ معاصر ایران تاکید کرد: پژوهش و نگارش این اثر با همکاری خانم ژیلا تقی زاده نویسنده و نقاش ده سال به طول انجامیده و در حوزه تاریخ اجتماعی و فرهنگ و روابط اقتصادی در چند دوره از تاریخ دو سده پیش در تهران است .این کتاب به احتمال فراوان زمستان امسال به چاپ خواهد رسید.

وی درباره حضور خود در عرصه بازیگری تصریح کرد: صحبت هایی برای حضور در سریالی کوتاه به تهیه کنندگی احمدرضا زالی شده که در آن به ایفای نقش خواهم پرداخت و همچنین در مجموعه ای تلویزیونی به کارگردانی محمود معظمی و به تهیه کنندگی احمد تخت کشیان نیز بازی خواهم کرد که زمستان امسال فیلمبرداری اش آغاز خواهد شد.

وی در مورد فعالیت خود در سینما تصریح کرد: در حال حاضر پیشنهادی برای بازی در سینما ندارم و اگر بخواهم در مورد فعالیت سینمایی چیزی بگویم باید به بازی در سه فیلم که تابستان به پایان رسید اشاره کنم.

وی ادامه داد: در فیلم "آتش و قداره" به ایفای نقش پرداختم که دعا می کنم بالاخره سرمایه گذار به تعهدات خود عمل کند. این عدم عمل به تعهدات در صورتی اتفاق افتاده که بازیگران در سخت ترین شرایط کار خود را به درستی انجام داده اند و البته که این امر اتفاق تازه و شگفت انگیزی در عرصه بازیگری نیست . علاوه بر این کار در فیلم های "سرنوشت سارا" و "هورام" نیز بازی داشته ام. البته این دو فیلم اکران نشده اند و نمی دانم به فجر امسال خواهند رسید یا نه.

بازیگر فیلم "وقتی همه خوابیم" با تاکید بر لذت بخش بودن این دو کار اخیر با گروهی جوان و تازه کار و خوشفکر اذعان کرد: شاید کار کردن با جوانان طبیعتاً مثل همه ما که در جوانی نقص هایی داریم خالی از ضعف نباشد اما از لحاظ اخلاق حرفه ای به شدت از بسیاری از دوستان قدیمی بهتر و مطلوب تر بود. این گروه از بسیاری با سابقه های این کار بهتر عمل کردند و من از هر دو کار بسیار راضی هستم. این رضایت تا حدی است که قراری گذاشته شده تا فیلمنامه کار بعدی کارگردان پروژه "هورام" را بنویسم. البته فعلا در حال مذاکره با ،قایان عطاری و گنج خانی هستیم و هنوز هیچ چیز قطعی نشده است.

وی در مورد مشکلات به وجود آمده در بحث مالی برخی از آثار اضافه کرد: این بدعهدی ها فقط معطوف به یک کار نمی شود و کارهای دیگر و دیگران نیز چون زنجیره ای از اتصال های جراحت و خسارت به هم می پیوندند. من می خواهم چیزی نگویم تا حاشیه ایجاد نکنم اما نه می شود علنی گفت و نه می توان این حرف ها را در گلو نگه داشت. گویا تنها خاری در گلو می ماند که البته سرانجام به جای گفتن به نوشتن می انجامد .

بازیگر سریال "راه بی پایان" در ادامه افزود: موقعی بود که گمان می کردیم که سینما یک خانواده است و مدام این خانواده بودن را تکرار می کردیم. آنچه من از این خانواده دیده ام متفاوت است. بسیاری از ما در این خانواده حکم فرزند خوانده ای مطرود و یا بیگانه همیشگی را داریم.

وی با گلایه از نبود اخلاق در سینما افزود: یک زمانی برای هر حرفه ای اساسنامه و مرام‌نامه‌ای وجود داشت که دارای تاریخ و هویتی جوانمردانه و در عین حال قانون مدار بود.گاهی این فتوت چیزی بیشتر از وجدانیات ساده و بدیهیات اخلاقی نبود اما هویت معنوی بالایی داشت و پر از ظرایف و بزنگاه هایی بود که اکنون هم کارکرد دارند .

 

 

این نویسنده سینما و تلویزیون نبود فراموشی بدیهیات حرفه ای و انسانی در سینمای امروز را خسرانی بزرگ دانست و تاکید کرد: اگر کسی بخواهد برای جماعت سینمای امروز فتوت‌نامه و یا رساله‌ای در این باب بنویسد چگونه خواهد بود؟ هیچ و هیچ، هر چه هست سر و شکل مناسبی نداشته و نمی توان نام مناسبی برای آن انتخاب کرد. در سینمای امروز آدم ها خود را ملزم به رعایت هیچ چیز نمی دانند و من با این عرصه احساس غریبگی می کنم.

وی در خصوص وضعیت بد هنرمندان خاطرنشان کرد: کسی در وادی هنر امروزه به تعهدات مالی خود پایبند نیست، پاسخگو نبودن هم البته امری کسالت بارتر شده و اینکه هنرمند امروزه حتی به بقال سر کوچه هم بدهکار است، و این امر باعث تعجب عوام شده است و باور نمی کنند شاید برخی هنرمندان به بقال سر کوچه بدهکارند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر