کد خبر: 30928
A

تالار هخامنشی در تپه ریوی کشف شد

سرپرست گروه باستان شناسی در منطقه ریوی گفت: تالار هخامنشی در تپه ریوی کشف شد.


تالار هخامنشی در تپه ریوی کشف شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد جواد جعفری با اشاره به اینکه تپه ریوی در پنج کیلومتری شهر آشخانه در حوالی روستای نجف قرار دارد، افزود: کاوش ها در این منطقه با همکاری یک گروه باستان شناسی از کشور آلمان انجام می شود که این عملیات از سال 91 آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون پنج فصل از کاوش ها در تپه ریوی انجام شده و با توجه به موارد تازه کشف شده پبش بینی می شود کاوش ها تا پنج فصل دیگر ادامه یابد، گفت: باستان شناسان در این فصل موفق شدند شواهدی از یک کاخ هخامنشی که شامل یک تالار ستون دار و پایه ستون سنگی متعلق به دوره مذکور را کشف کنند.

جعفری اظهار کرد: این کشفیات برای اولین بار در شمال شرق ایران به وقوع پیوسته است و تاکنون هیچ اثری از دوره هخامنشی در شمال شرق ایران کشف نشده بود.

وی ابراز امیداواری کرد با کشفیات بقایای بیشتر از دوره هخامنشی این مکان تبدیل به سایت گردشگری شود.

سرپرست گروه باستان شناسی در منطقه ریوی در ادامه توضیح داد: آثار کشف شده در تپه ریوی نشانگر آن است که با یک معماری خشتی بزرگ و با یک شهر مواجه هستیم که بسیار گسترده بوده است.

وی تصریح کرد: طبق کاوش های انجام شده مهمترین استقرار تاریخی در این تپه مربوط به دوره هخامنشی است که در آن دوره تبدیل به شهر است و البته از دوره های بعد از آن(در دوره های اشکانیان و ساسانیان) نیز آثاری کشف شده که نشان می دهد همچنان کاربری شهری در آن دوران نیز وجود داشته است.

جعفری تاکید کرد: در حال حاضر فصل پنجم کاوش ها در تپه ریوی با گروه باستان شناسی آلمان در حال انجام است و تا چهار روز آینده نیز ادامه خواهد داشت.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر