کد خبر: 36497
A

عوارض خروج از کشور سه برابر شد/ هر نفر ۲۲۰ هزار تومان

در لایحه بودجه سال آینده عوارض خروج از کشور برای هر نفر۲۲۰ هزار تومان تعیین شده که نسبت به ۷۵ هزار تومان سال قبل تا ۱۱۵ هزار تومان رشد دارد.

عوارض خروج از کشور سه برابر شد/ هر نفر ۲۲۰ هزار تومان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، طبق لایحه بودجه سال ۱۳۹۶، درآمد حاصل از عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور برای سال آینده حدود ۱۱۷۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که در دو بخش تامین می‌شود. عوارض خروج برای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان و عوارض خروج زائرین حج تمتع و عتبات عالیات ۱۱۰ هزار تومان تعیین شده است.

19

روند دریافت عوارض خروج به این صورت است که برای سفر اول برای هر نفر ۲۲۰ هزار تومان دریافت می‌شود. در سفر دوم ۵۰ درصد به این عوارض اضافه شده و رقم به ۳۳۰ هزار تومان می‌رسد. در سفر سوم و سفرهای بعدی نیز عوارض تا صد در صد افزایش خواهد داشت.

سال گذشته در لایحه بودجه عوارض خروج مسافر از مرزهای کشور در دو بخش بود. عوارض خروج هوایی که برای هر نفر ۷۵ هزار تومان و خروج زمینی و دریایی که برای هر نفر ۲۵ هزار تومان تعیین شده بود. همچنین برای افرادی که به منظور حج تمتع، عمره و عتبات عالیات از کشور خارج می‌شدند، عوارض ۵۰ درصد تعیین شده بود.

از عوارض دریافتی خروج مسافر از کشور، مبلغ ۴۰ هزار تومان برای توسعه زیرساخت‌ها و تاسیسات گردشگری و حمایت از بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی اختصاص پیدا می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر