کد خبر: 39638
A

مهدوی: اماکن تاریخی محور برنامه‌ریزی کردشگری تهران خواهد بود

مدیر کل گردشگری تهران: یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران به عنوان مهمترین رویداد گردشگری کشور هرساله فرصتی را فراهم میکند تا همه ی استان ها ظرفیت های جاذبه های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و آیین و رسوم خودشان رامعرفی کنند.

مهدوی: اماکن تاریخی محور برنامه‌ریزی کردشگری تهران خواهد بود

دیده بان ایران: مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران در حاشیه بازدید از نمایشگاه گردشگری تهران گفت: ‎یکی از رویدادهای که در صنعت گردشگری از اهمیت بسیاربالایی برخوردار است، برگزاری نمایشگاه های تخصصی است. نمایشگاه ها از جمله بخش های مهم در صنعت گردشگری است که می توانند ابزار قدرتمندی برای جذب گردشگران در فصول کم رونق سفر و نیز برای آگاهی بخشی درباره یک منطقه و ایجاد یک تصویر مناسب از یک مقصد قلمداد شوند

 

مجید مهدوی افزود: ‎این نوع نمایشگاه ها قابلیت ایجاد توازن در توزیع جغرافیایی و فصلی گردشگران را دارد و برای یک منطقه یا جامعه محلی این فرصت را فراهم می‌سازد تا تمایز خود را اثبات کند، خودش را معرفی کند، غرور محلی را افزایش دهد و رفاه اجتماعی و اقتصادی منطقه را ارتقاء بخشد.

 

‎مهدوی ادامه داد: یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری تهران به عنوان مهمترین رویداد گردشگری کشور هرساله فرصتی را فراهم میکند تا همه ی استان ها ظرفیت های جاذبه های فرهنگی، تاریخی، طبیعی و آیین و رسوم خودشان رامعرفی کنند.

 

‎مدیرکل گردشگری تهران افزود: با توجه به این که تهران به عنوان ام القرای جهان اسلام از جاذبه ها و امکانات مختلف و متنوعی در پاسخگویی به علایق و سلایق گردشگران برخوردار است، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان امسال سعی کرد با چهره ای متمایز و متفاوت و با یکی از نمادهای تهران قدیم در یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری حضور یابد. به نحویکه از معماری تاریخی و خاطرات خیابان های سنگ فرش شده با ماشین های قدیمی تا پذیرایی به سبک کافه های قدیم پایتخت که بسیار مورد پسند و توجه بازدید کنندگان در نمایشگاه قرار گرفته استفاده کند.

 

‎وی افزود؛ همین علاقه مندی و استقبال مردم ضرورت معرفی و پرداختن به داشته های فرهنگی و تاریخی این کلان شهر را با تعریف مسیرهای گردشگری و تورهای متنوع تهران گردی برای مخاطبین مختلف ضروری می نماید.

 

مهدوی ادامه داد:‎ این مهم به عنوان یکی از اولویت های مورد تاکید دکتر مونسان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستى وگردشگرى کشور در دستور کار ما قرار دارد. که برنامه ریزی تخصصی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی آن را در حال اجرایی است.

 

مدیرکل میراث تهران افزود:‎ باید این شور و هیجانی که نسبت به دیدار از جاذبه های تاریخی تهران ایجاد شده است را به عنوان فرصتی در توسعه گردشگری شهری مغتنم شمرد و به بهترین شکل ممکن از این فرصت نهایت استفاده را کرد.

 

‎مهدوی در ادامه گفت: در بخش دفاتر خدمات مسافرتی در یازدهمین نمایشگاه بین المللی، دیداری که با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران داشتم از استقبال و علاقه خوب هموطنان نسبت به تورهای داخلی ابراز رضایت و خرسندی داشتند که این نکته برای ما بسیار حائز اهمیت هست.
‎وی افزود: از نکات مهم نمایشگاه توجه به گردشگری کودک بود. قطعا کودکان امروز آینده سازان فردای کشور خواهند بود اگر از کودکی با "گردشگری مسئولانه"  آشنا شوند، گردشگری کشور به سمت یک "گردشگری پایدار" و اقتصادی حرکت خواهد کرد

 

وی در پایان گفت: ‎اجرای مراسم های آیینی و سنتی استان ها نیز برای بازدید کنندگان بسیار جذاب بود که استقبال بی نظیر هموطنان از نمایشگاه خود یکی از شاخص های مهم عملکرد مثبت و موفقیت آمیز این دوره بود که به همت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد.


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر