کد خبر: 40715
A
کتاب هفته دیده بان ایران؛

پیشنهاد نماینده تهران برای "پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد"

طیبه سیاووشی، نماینده مردم تهران و نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس دهم، در معرفی کتاب هفته به مخاطبان دیده بان ایران؛ کتاب "پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد" را پیشنهاد کرد.

پیشنهاد نماینده تهران برای "پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد"

 

به گزارش گروه فرهنگ و هنر سایت دیده بان ایران؛ طیبه سیاووشی، نماینده مردم تهران و نائب رئیس فراکسیون زنان مجلس دهم، در معرفی کتاب هفته به مخاطبان دیده بان ایران؛ کتاب "پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد" را پیشنهاد کرد.

 

پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد. کتابی است به قلم یوناس یوناسون، که با دو ترجمه، شادی حامدی آزاد از انتشارات به‌نگار و فرزانه طاهری از انتشارات نیلوفر، در بهار ۹۳ در ایران منتشر شد.

 

در سال ۲۰۰۹ در سوئد رمانی منتشر شد با تیتری عجیب و طولانی: «پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد». نخستین رمان یوناس یوناسون، روزنامه‌نگار ۴۹ ساله ی که ابتدا نه توجه زیادی را برانگیخت و نه کسی برای آن موفقیتی بزرگ را پیش‌بینی کرد، اما این رمان یکسال بعد پرفروش‌ترین کتاب سوئد شد و به زودی در سراسر جهان به یکی از محبوب‌ترین رمان‌ها بدل گشت.

 

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

ما داستان زندگی پیرمرد قهرمان داستان را هم مرور می‌کنیم و از ورای آن تاریخ قرن بیستم را البته به‌صورت طنز مرور می‌کنیم. در حقیقت نویسنده کتاب هر بار به بهانه‌ای قهرمان داستان را در یک رشته اتفاقات تصادفی درگیر می‌کند تا او با تعدادی از مهم‌ترین شخصیت‌های سیاسی سدهٔ بیستم دمخور شود: استالین، فرانکو، ترومن، چرچیل، مائو، کیم ایل سونگ و … از این طریق و با مرور خاطرات پیرمرد، ما البته به صورت طنز در بطن حوادثی مثل ساخت بمب اتم، جنگ‌های داخلی اسپانیا و انقلاب چین قرار می‌گیریم. نویسنده حتی، قهرمان داستان را در سال‌های دهه ۱۳۲۰ به ایران هم آورده است و باعث شده او توسط سازمان امنیت وقت دستگیر هم بشود!

#کتاب_بخوانیم

16602

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر