کد خبر: 42971
A

اداره ارشاد هرمزگان: استفاده از پوشش سنتی بندری در مدارس و دستگاه‌های اداری منعی ندارد

برای حفظ اصالت مردم این استان و با موافقت استاندار هرمزگان استفاده از لباس سنتی بانوان بندرعباسی در ادارات، نهادهای دولتی و‌ مدارس هیچ منعی نداشته و این لباس در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی و حفظ فرهنگ والای هرمزگان می‌باشد.

اداره ارشاد هرمزگان: استفاده از پوشش سنتی بندری در مدارس و دستگاه‌های اداری منعی ندارد

مدیرکل فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی هرمزگان‌ گفت: برای حفظ اصالت مردم این استان و با موافقت وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی استفاده از لباس سنتی بندرعباس در ادارات، نهادهای دولتی و‌ مدارس هیچ منعی نداشته و این لباس در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی و حفظ فرهنگ والای هرمزگان می‌باشد.

به گزارش دیده بان ایران به نقل از فارس، علیرضا درویش‌نژاد صبح امروز در هشتمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی‌هنری خلیج‌فارس اظهار کرد: خلیج‌فارس از شاخص‌های مهمی است که باید از طریق گفتمان، اندیشه، فکر، مقاله و گفتار حقانیتش برای این سرزمین اثبات شود.

وی افزود: فرهنگ و هنر از مجراهای مهمی است افکار، دین و فرهنگ را به جهان معرفی می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ضمن قدردانی از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت تصویب بودجه برای برگزاری روز ملی خلیج‌فارس افزود: با همت والای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۹۷ همایش روز ملی خلیج‌فارس بودجه جداگانه و مصوب دارد.

درویش نژاد همچنین از قول مساعد استاندار هرمزگان برای استفاده از پوشش و لباس سنتی مردم در مدارس و دستگاه‌های دولتی خبر داد و افزود: برای حفظ اصالت مردم این استان و با موافقت استاندار هرمزگان استفاده از لباس سنتی بانوان بندرعباسی در ادارات، نهادهای دولتی و‌ مدارس هیچ منعی نداشته و این لباس در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی و حفظ فرهنگ والای هرمزگان می‌باشد.

وی در ادامه متن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی بمناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج‌فارس را قرائت کرد که متن آن به شرح زیر می‌باشد:

مرزهای بیکران جمهوری اسلامی همیشه مظهر اقتدار ایران بوده که پاسداری از آن‌ها مهم است، خلیج‌فارس نگین درخشنده آب‌های نیلگون جمهوری اسلامی است که در طول سال‌ها از نقاط حساس بوده و همواره مورد توجه همگان قرار گرفته است.

دلاور مردان این مرزو بوم هرگز اجازه تجاوز به این آب‌ها را نداده و امروز ۱۰ اردیبهشت ماه در ایران روز ملی خلیج‌فارس نامگذاری شده که سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز می‌باشد و با توجه به حقانیت و‌ کاربرد تاریخی آن در جهت مقابله با تحریف‌شدگان، طرفداران این میراث اقدامات خود را از سال ۸۷ منسجم‌تر کرده و راهکارهای لازم را در جهت به حقانیت رساندن آن انجام داده‌اند.

در واقع امروز نماد غیرت در دفاع از داشته‌ها و رشادت مردی‌ها بوده و تا پای جان از میراث گرانبهای خود دفاع می‌کنیم.

ضمن تجلیل از برگزارکنندگان جشن روز ملی خلیج‌فارس امیدوارم همیشه شاهد فتح پایدار در منطقه خلیج‌فارس باشیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر